Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
JACEG
|
aktualizacja

Zwrot biletu PKP. Jakie są zasady?

1
Podziel się:

Zwrot biletu na pociąg jest możliwy, ale tylko jeśli nie został on wykorzystany. Zobacz, jakie są zasady zwrotu biletu PKP. Nie zawsze otrzymasz wszystkie pieniądze z powrotem.

Zwrot biletu PKP. Czy to możliwe? Zobacz, jak to zrobić
Zwrot biletu PKP. Czy to możliwe? Zobacz, jak to zrobić (money.pl)

Zwrot pieniędzy za bilet PKP następuje wtedy, gdy pasażer zrezygnował z przejazdu jeszcze przed jego rozpoczęciem. W zależności od sytuacji trzeba się zdecydować na nie mniej niż 15 minut przed planowanym odjazdem pociągu.

Jak zwrócić bilet PKP Intercity?

Wiele zależy od tego, jakim pociągiem chcieliśmy podróżować oraz w jaki sposób kupiliśmy bilet.

W przypadku bilety internetowego sytuacja jest stosunkowo prosta. Wówczas w systemie e-IC w zakładce "Opłacone” należy odszukać właściwy bilet, następnie wybrać polecenie "Rezygnuj" oraz potwierdzić komunikaty systemowe.

"Użytkownik zostanie przeprowadzony przez cały proces, zarówno zwrotu biletu, jak i zwrotu należności za bilet" - informuje PKP Intercity.

Bilet internetowy można również zwrócić w kasie. "Całkowicie niewykorzystany bilet internetowy można zwrócić w Centrum Obsługi Klienta oraz w 56 wytypowanych kasach (lista na stronie przewoźnika). We wskazanych punktach można dokonać zwrotu biletu jeśli do odjazdu pociągu zostało nie mniej niż 15 minut. Środki zwracane są automatycznie na rachunek, z którego dokonano płatności" - czytamy na stronie PKP Intercity.

Co istotne, jeżeli bilet zwracamy i chcemy w zamian pieniądze, to PKP potrąci nam 10 proc. odstępnego. W przypadku wymiany na inny bilet takiego potrącenia nie ma.

Jak zwrócić bilet w POLREGIO?

W pociągach regionalnych również można dokonać zwrotu biletu. Tu zasady są podobne. Również 10 proc. odstępnego i zwrot do 15 minut przed planowanym odjazdem.

Jest również szansa na zwrot pieniędzy za bilet na pociąg, który już odjechał. W takiej sytuacji "warunkiem zwrotu należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystany bilet jest uzyskanie przez podróżnego odpowiedniego poświadczenia biletu".

Poświadczenia takie są dokonywane w punktach odprawy lub przez pracowników drużyn konduktorskich. "Zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany (odpowiednio poświadczony) bilet, można uzyskać w dowolnym punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju w terminie do 3 miesięcy, licząc od dnia ważności biletu, pod warunkiem zwrócenia przez podróżnego oryginału poświadczonego biletu" - informuje POLREGIO.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
podróżny
4 lata temu
dlaczego zmuszają pasażerów z biletami miesięcznymi do kupna miejscówek? Przecież do pracy jedzie się często jedna stację! Okradają pasażerów, którzy jeżdżą systematycznie. Wstyd! Na tak krótkich odcinkach podróży nikomu się nie blokuje miejsca bo siada gdzie wolne. Nigdy tego nie było aby robić nagonkę na takich podróżnych przecież to oni wiernie jeździli podczas gdy pociągi były puste ze strachu!