Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CDRL chce poprawić wyniki o około 10 procent

0
Podziel się:

Po trzech kwartałach CDRL ma 117,7 mln zł przychodów.

siedziba spółki
siedziba spółki (CDRL)

Spółka CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, chciałaby, by w przyszłym roku jej wyniki wzrosły o około 10 proc. rok do roku. Liczy na utrzymanie marży brutto na sprzedaży w polskich sklepach na poziomie 58-59 proc. - poinformowali przedstawiciele spółki.

_ - Zakładamy w przyszłym roku stabilny wzrost, poprawę sprzedaży i zysków o ok. 10 proc. _ - powiedział na konferencji Tomasz Przybyła, wiceprezes spółki.

Po trzech kwartałach CDRL ma 117,7 mln zł przychodów (7,8 proc. więcej rdr), 15,8 mln zł EBITDA (wzrost o 82 proc. rdr) i prawie 9,9 mln zł zysku netto (wobec 2,9 mln zł rok wcześniej).

_ Wyniki są lepsze, gdyż przeprowadziliśmy optymalizację, renegocjowaliśmy umowy z centrami handlowymi, przenieśliśmy część produkcji z Chin do Bangladeszu i Indii _ - powiedział wiceprezes.

Spółka podtrzymuje tegoroczną prognozę, zakładającą 10,87 mln zł zysku netto, 18,45 mln zł EBITDA oraz 159,39 mln zł przychodów.

_ Zakładamy, że prognoza przychodów będzie zrealizowana w 98-99 proc., ale dzięki poprawie rentowności powinniśmy minimalnie przekroczyć prognozę zysku netto i EBITDA _ - powiedział wiceprezes.

Dodał, że spółka nie planuje publikować prognoz na przyszły rok.

W trzecim kwartale marża brutto na sprzedaży w polskich sklepach wyniosła prawie 55 proc.

_ W czwartym kwartale marża może wynieść ok. 59 proc. i w całym roku może sięgnąć 58-59 proc. To poziom, który nas satysfakcjonuje. W przyszłym roku chcemy utrzymać marżę na takim poziomie _ - powiedział Przybyła.

Na koniec trzeciego kwartału CDRL miała 205 sklepów w Polsce, z czego 129 własnych i 76 franczyzowych. W Europie sieć liczy 122 sklepy (50 własnych, 71 shop in shop i 1 własny), a poza UE 23 sklepy.

_ Otworzymy w tym roku w Polsce jeszcze 3-5 sklepów i na koniec roku będziemy mieć ok. 214 sklepów _ - powiedział wiceprezes. _ Zakładamy, że w przyszłym roku otworzymy minimum 15 sklepów w Polsce _ - dodał.

Poza UE spółka chce uruchomić w przyszłym roku więcej sklepów niż w Polsce. W Europie co najmniej kilka na rynkach, na których już działa, ale rozgląda się też za nowymi rynkami.

_ Szukamy nowych rynków w Europie Zachodniej. Przyglądamy się rynkowi niemieckiemu i krajom Beneluksu. Chcielibyśmy tam otwierać wyspy w sklepach multibrandowych _ - powiedział Przybyła.

CDRL może wypłacić dywidendę najwcześniej w 2016 roku.

_ Może przymierzymy się do wypłaty dywidendy za 2015 rok. Teraz środki z debiutu chcemy przeznaczyć na rozwój _ - powiedział wiceprezes.

Spółka zadebiutowała na GPW 28 października. Pozyskała z emisji 14,9 mln zł brutto, sprzedając 1 mln akcji.

Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Ponadto, prowadzi sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi – głównie zabawek i akcesoriów.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)