Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawa nastrojów konsumenckich. GUS podał nowe dane

0
Podziel się:

Wszystkie składowe wskaźnika odnotowały wartości wyższe niż w listopadzie.

Poprawa nastrojów konsumenckich. GUS podał nowe dane
(sjlocke/iStockphoto)

W grudniu nastroje konsumenckie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i w przypadku sytuacji przyszłej - wynika z opublikowanych dziś badań GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,4 pkt. procent i ukształtował się na poziomie: -12,5.

_ - Poprawiły się zwłaszcza oceny dotyczące przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 4,5 pkt. proc. i 3,9 pkt. proc.) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 3,9 pkt. proc.). Spadek odnotowano jedynie dla wartości dotyczącej możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 1,6 pkt. proc.) _ - napisano.

W porównaniu do grudnia 2013 roku obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,5 pkt. procent. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 4,3 pkt. procent i ukształtował się na poziomie: -17,9.

Wszystkie składowe WWUK odnotowały wartości wyższe niż w listopadzie.

_ - Najbardziej poprawiły się przewidywania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 6,4 pkt. proc.) oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 4,5 i 3,9 pkt. proc.) _ - napisano.

W grudniu WWUK osiągnął wartość o 9,6 pkt. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.

W skali całego 2014 roku BWUK ukształtował się na poziomie: -17,0 i osiągną wartość o 9,7 pkt. proc. wyższą niż w 2013 roku. Natomiast wartość WWUK wyniosła: -21,8 i była o 11,9 pkt. proc. wyższa niż w ubiegłym roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)