Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Mocny spadek kursu akcji CCC. Producent obuwia rozczarował inwestorów

54
Podziel się:

Polski gigant obuwniczy podał wyniki po pierwszym kwartale 2017 roku.

Mocny spadek kursu akcji CCC. Producent obuwia rozczarował inwestorów
(Bartosz Wawryszuk)

Około 3 proc. stracił na otwarciu poniedziałkowego handlu kurs akcji znanego producenta obuwia CCC. Spółka wyraźnie rozczarowała inwestorów swoimi wynikami po pierwszym kwartale 2017 r.

Według informacji, które znalazły się w raporcie finansowym opublikowanym przez CCC, w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku spółka straciła 50,6 mln zł. Strata netto jest więc wyraźnie wyższa od ubiegłorocznej na poziomie 19,5 mln zł. Okazała się również daleka od prognoz analityków, którzy - jak podaje PAP - wskazali na stratę w wysokości 11,2 mln zł.

Krótko mówiąc, wyniki kwartalne CCC to spore rozczarowanie, czemu dali wyraz inwestorzy już na początku poniedziałkowej sesji na GPW. Na otwarciu kurs akcji wyniósł 211,50 zł, co oznacza spadek o 2,9 proc. wobec piątkowego zamknięcia. Przewaga zawiedzionych inwestorów jest bardzo wyraźna - po godzinie 9. kurs akcji CCC był nawet o 6 proc. niżej w porównaniu do piątku.

Wyraźnie oddalił się wreszcie od ostatnich wskazań analityków - na początku maja analitycy z Wood&Co. zalecili inwestorom "trzymanie" akcji CCC i uznali, że cena docelowa może dojść nawet do 239 zł za akcję. To o 13 proc. więcej od poniedziałkowego otwarcia.

Pozytywna dla posiadaczy akcji CCC informacja jest jednak taka, że obuwniczy gigant zwiększa sprzedaż. Jak podaje w raporcie, przychody ze sprzedaży sięgnęły w pierwszym kwartale 720,42 mln zł w porównaniu do 534,62 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku.

Największym rynkiem dla CCC pozostaje Polska - sprzedaż krajowa zapewniła spółce 47 proc. przychodów w pierwszych trzech miesiącach roku. Drugie w kolejności są kraje Europy Środkowo-Wschodniej, z których pochodzi jedna piąta wartości sprzedaży.

Źródło: Raport finansowy CCC.

W odniesieniu do wyników zarząd CCC uspokaja, że strata netto jest wynikiem zdarzeń, które według niego mają charakter jednorazowy. Wskazują tu m.in. na podatek odroczony dotyczący znaku towarowego i wartości firmy; podatek odroczony dotyczący ulgi inwestycyjnej; koszty programu motywacyjnego.

"Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online Grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl S.A. od stycznia 2016 r.)" - podaje spółka.

Na dzień 31 marca 2017 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 870 placówek sieci CCC, co daje ponad 470 tys. mkw. powierzchni.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

giełda
wiadomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(54)
WYRÓŻNIONE
Zła jakość-po...
9 lat temu
Poza kiepską jakością ( buty rozkleiły się po 2 miesiącach) to nie chcą uznać roszczeń użytkownika i wymienić na towar wolny od wad. Nie szanują kupujących. Uszkodzenie obuwia podczas typowej eksploatacji przy tak krótkim okresie używania świadczy o ZŁEJ JAKOŚCI MATERIAŁÓW UŻYTYCH przy produkcji .
cvq
9 lat temu
Zacznę u nich kupować jak przestaną się zapadać podeszwy szczególnie piety w męskich butach.
buty nie śmie...
9 lat temu
Niech poprawią jakość butów, zamiast pakować kasę w gwiazdki reklamujące CCC. Buty Lasockiego kiedyś były świetne, teraz to badziewie.
...
Następna strona