Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Inwestycje drogowe w Polsce. Ustalenia ws. krajówek na przełomie I i II kw. 2015 r.

0
Podziel się:

Oto najświeższe plany Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Inwestycje drogowe w Polsce. Ustalenia ws. krajówek na przełomie I i II kw. 2015 r.
(Szelag/Reporter)

Rząd powinien przyjąć projekt w sprawie programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 na przełomie I i II kwartału 2015 r. - mówił w Sejmie wiceszef MIR Zbigniew Rynasiewicz. Ocenił, że w Polsce blisko 34 procent dróg krajowych wymaga remontów lub przebudowy.

Rynasiewicz odpowiadał dziś w Sejmie na pytania posłanek PO Moniki Wielichowskiej i Magdaleny Gąsior-Marek dotyczące m.in. uzgodnień międzyresortowych ws. projektu _ Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020 _.

Głównym celem projektu - jak podkreślają jego autorzy - jest budowa spójnego i nowoczesnego systemu dróg krajowych. Odcinki dróg, które już są budowane lub planowane, będą uzupełnione o kolejne. Jak podkreślało wcześniej Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, chodzi o _ tworzenie pełnych ciągów przede wszystkim dróg ekspresowych i w niewielkim zakresie autostrad _.

Projekt zakłada też budowę obwodnic, które - zdaniem jego autorów - mają poprawić _ bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz płynność ruchu w ośrodkach miejskich poprzez odciążenie miast od ruchu tranzytowego _. Przewiduje on budowę 35 obwodnic w ciągach dróg krajowych.

_ - To oczywiście nie jest ostateczny kształt listy przedsięwzięć. Upłynął już, wyznaczony dla resortów, termin do przekazywania swoich stanowisk. Kolejnym etapem jest strategiczna ocena oddziaływania (inwestycji drogowych) na środowisko oraz konsultacje publiczne projektu. Dopiero później ten dokument zostanie przyjęty przez Radę Ministrów w formie uchwały _ - tłumaczył dziś wiceminister infrastruktury i rozwoju.

Rynasiewicz ocenił, że projekt powinien trafić pod obrady rządu na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku.

W nowej perspektywie finansowej UE na budowę nowoczesnych dróg rząd chce przeznaczyć 93 mld zł. Wiceminister wyjaśnił, że pieniądze te będą pochodziły ze środków krajowych i unijnych.

Posłanki PO pytały też o kwestię utrzymania i zarządzania drogami. _ - Na te działania w latach 2014-2023, MIR określił wydatki z budżetu państwa na poziomie ok. 48,7 mld zł. Chcemy, by z tych środków były finansowane prace przygotowawcze, remonty, utrzymanie i przebudowa dróg i przede wszystkim działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego _ - zaznaczył Rynasiewicz.

Jak mówił, w Polsce blisko 34 proc. dróg krajowych (6 800 km) jest w złym stanie technicznym i wymaga remontów lub przebudowy. Przyznał, że na to zwraca też nam uwagę Komisja Europejska.

Projekt przewiduje budowę m.in. drogi ekspresowej S3 - Szczecin - Bolków, S5 - Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy (A1), S6 - Goleniów - Gdańsk, S7 - Gdańsk - Płońsk oraz Warszawa do granicy z woj. małopolskim, S2 - Południowa Obwodnica Warszawy. Pozostałe inwestycje to budowa drogi ekspresowej S8 - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok, S17 - Warszawa - Lublin, S19 - Lublin - Rzeszów, S51 - Olsztynek - Olsztyn oraz S61 - Ostrów Mazowiecka do granicy państwa w Budzisku.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)