Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK ostrzega przed firmami oferującymi Kartę Ochrony Praw Konsumenta

0
Podziel się:

"W przypadku oferowania takiej usługi zawsze należy sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, przedstawianych ofert, a w przypadku wątpliwości zawiadomić odpowiednie instytucje - Policję lub Prokuraturę" - wskazał UOKiK.

UOKiK ostrzega przed firmami oferującymi Kartę Ochrony Praw Konsumenta
(Artur Zawadzki/REPORTER / Eastnews)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta. W polskim prawie nie istnieje taka instytucja jak Karta Ochrony Praw Konsumenta - oświadczył UOKiK w piątkowym komunikacie.

"Z posiadanych przez UOKiK danych wynika, że przedsiębiorcy są informowani, jakoby wystawienie Karty kosztowało 1500 zł, a cena im proponowana objęta jest promocją" - podano w komunikacie.

Jednocześnie - jak ostrzegł Urząd - przedsiębiorcy wprowadzani są w błąd, że wystawienie Karty w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów kosztuje więcej niż usługa oferowana w promocji. Ponadto przedsiębiorcy informowani są o rzekomych karach, które może nałożyć Urząd za brak Karty.

Karta przedstawiana jest także jako obowiązkowy dokument wprowadzony na mocy przepisów ustawy o prawach konsumenta.

UOKiK podkreślił, że ustawa o prawach konsumenta nie nakłada obowiązku posiadania Karty Ochrony Praw Konsumenta, ani jakiegokolwiek innego dokumentu potwierdzającego dostosowanie się do przepisów, w szczególności wystawianego przez UOKiK.

"W przypadku oferowania takiej usługi zawsze należy sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, przedstawianych ofert, a w przypadku wątpliwości zawiadomić odpowiednie instytucje - Policję lub Prokuraturę" - wskazał UOKiK.

Czytaj więcej w Money.pl
Odrolnienie ziemi. Zmiana prawa wstrzymana Sejmowa komisja rolnictwa zajmowała się w środę poselskim projektem nowelizacji ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
TVP zebrało więcej abonamentu. Wciąż im mało Zysk Telewizji Polskiej w I kw. 2015 r. wyniósł 114,7 mln zł i był lepszy rok do roku o 9,1 mln zł. Złożyły się na to wyższe przychody ze sprzedaży, reklam, abonamentu, ale także oszczędności - poinformowało we wtorkowym komunikacie Centrum Informacji TVP.
gospodarka
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)