Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

DCT Gdańsk przyjmuje 400 kontenerowców rocznie. Morawiecki widzi w nim "serce gospodarki"

13
Podziel się:

Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym. W 2016 roku przeładował prawie 1,3 mln TEU

DCT Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym.
DCT Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym. (DCT Gdansk SA/CC BY-SA 3.0/Wikimedia)

- Terminal kontenerów DCT Gdańsk, który jako jedyny na Bałtyku ma możliwość przyjmowania największych kontenerowców świata. Tutaj jest jedno z serc globalnej gospodarki - przypomniał wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

W sobotę wicepremier mówił w Gdańsku o nowym planie inwestycyjnym i kolejnych etapach rozwoju terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Przyjmuje on ponad czterysta kontenerowców rocznie, w tym ponad sto największych na świecie. Szefostwo DCT Gdańsk ogłosiło inwestycje, które w ciągu 3 lat pochłoną 280 mln zł.

Wicepremier podkreślił, że dla polskiej gospodarki jest to niezwykle ważny projekt. Dlatego Polski Fundusz Rozwoju i BGK, uczestniczą finansowo w rozbudowie potencjału przeładunkowego portu w Gdańsku.

- Łączna suma pieniędzy zainwestowanych przez instytucje rozwojowe po ponad 1,5 mld złotych - powiedział Morawiecki.

Zobacz także: Zobacz także, wypadek w stocznie w Gdyni:

- To jeden z wielkich projektów, który ma pomóc polskim, mniejszym i średnim firmom, uczestniczyć w tym wielkim rozwoju globalnej gospodarki. Tutaj jest jedno z serc globalnej gospodarki. Tu właśnie widać, że przejmujemy część handlu z portów Północnej Europy" - dodał wicepremier.

DCT Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym. W 2016 roku przeładował prawie 1,3 mln TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera). Pod koniec ubiegłego roku terminal DCT Gdańsk uruchomił nabrzeże T2, podwajając tym samym swoje możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU.

autor: Grzegorz Dyjak, Anna Kisicka

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(13)
analityk
7 lat temu
Dzisiaj się liczą nowoczesne technologie a nie przeładunek.
analityk
7 lat temu
Dzisiaj się liczą nowoczesne technologie a nie przeładunek.
Jan 235
7 lat temu
Dla przypomnienia: - decyzja o budowie terminalu kontenerowego w Gdańsku, podjęta została w 2004 roku przez rząd SLD; W 2007 roku terminal przyjął pierwsze kontenerowce; W 2013 r osiągnął maksymalną zdolność przeładunkową 1,2 miliona TIU i wówczas podjęto decyzję o budowie drugiego terminalu o zdolności przeładunkowej do 1,8 miliona TIU ; Teraz ten drugi terminal rozpoczyna pracę. Gdzie tu jest zasługa PISu i Morawieckiego???????????
Ew
7 lat temu
Co za obludnicy z "dobrej zmiany" wszysto po zmieniac: nazwy spolek instytutow itd. zatrudnic "misiewiczow" rozlozyc wszystko'a martwic sie beda inni. Wszedzie szukac wrogow i uklady. Teraz to dopiero!. Jest w tych ludziach z cos. Niepokojacego...
znalezione w ...
7 lat temu
Poniżej przedstawiamy listę największych portów morskich obsługujących transport kontenerowy. 1. Portem numer jeden jest oczywiście port w Rotterdamie – kolebce shippingu 2. Portem numer dwa jest port u naszego sąsiada- port w Hamburgu 3. Portem trzecim co do wielkości jest port w Antwerpii w Belgii 4. Czwarte miejsce ma port w Bremerhaven , również w Niemczech 5. Port Valencia ma piąte miejsce 6. Szóste miejsce mają Włosi: port Gioia Tauro 7. Algeciras jest na siódmym miejscu 8. Port Felixstowe, UK zajmuje ósme miejsce 9.Port Barcelona zaś dziewiąte