Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Czy "Tata" z Indii przejmie FSO? Indyjski koncern zamierza wejść na warszawski rynek

0
Podziel się:

Indyjski koncern motoryzacyjny Tata przymierza się do przejęcia Fabryki Samochodów Osobowych.

Czy "Tata" z Indii przejmie FSO? Indyjski koncern zamierza wejść na warszawski rynek

Tata przymierza się do przejęcia warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Sensacyjną informację podał "The Indian Express". Przejęcie fabryki na Żeraniu miałoby pomóc gigantowi z Indii w lepszym dotarciu do rynków europejskich. Jak podaje indyjska gazeta, na tzw. małe przejęcia w Europie Tata przeznaczył miliard dolarów. Pieniądze mógłby przeznaczyć właśnie na kupno FSO. Czytaj także: Zarząd FSO prowadzi rozmowy ws. nowych inwestycji Najtańsze auto z Żerania? Tata jest jedną z najbardziej ekspansywnych firm motoryzacyjnych na świecie. Od Forda przejęła już legendarnego Jaguara i Land Rovera, w pakiecie nabywając także Daimlera, Rovera i Lanchestera. Indyjska firma zasłynęła z produkcji najtańszego samochodu na świecie. Czteroosobowy Tata Nano, wprowadzony w styczniu 2008 r., kosztuje 2 tys. dol., czyli ok. 8 tys. zł. Do Europy Nano miał trafić w 2012 r., głównie ze względu na kłopoty ze znalezieniem miejsca na wybudowanie fabryki. Jeśli Tata przejmie tereny i hale FSO, problem zostanie
rozwiązany. Po azjatyckim sukcesie Nano chce wprowadzić elektryczną wersję auta. Według ekspertów na Żeraniu Tata miałby jednak produkować samochody Tata Pixel, udoskonaloną wersję Nano. Trzymetrowy Pixel Pixel ma zaledwie trzy metry długości i zawieszenie, które - jak obiecuje producent - stanowi kompromis między komfortem a bezpieczeństwem prowadzenia. Standardowy czteroosobowy Pixel waży 750 kg. Jego pięciodrzwiowa, dłuższa zaledwie o 25 cm wersja - trochę więcej. Jego 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik Diesla ma generować moc 60 KM. Jeszcze dwa miesiące temu chęć przejęcia FSO deklarowały firmy hinduska i chińska, ale na deklaracjach się skończyło. Przez ostatnie lata swojej działalności FSO produkowała dla General Motors Chevroleta Aveo, przy użyciu oryginalnych instalacji amerykańskiego koncernu. Po zamknięciu fabryki urządzenia zostały przewiezione do zakładów UkrAwto na Ukrainie, głównego akcjonariusza FSO. Ostatni chevrolet zjechał z linii montażowych FSO pod koniec lutego. 1 marca produkcja została
całkowicie wstrzymana. Czytaj także: *Ruszyła kampania "Stop kradzieżom samochodów" *Salon Ferrari w Warszawie - jedyny taki w Polsce (ZDJĘCIA) *Nie marnuj pieniędzy na paliwo. Przejdź na Eco Driving

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)