Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pogoda w Smoleńsku nie spełniała wymogów lądowania

0
Podziel się:

Piloci byli o tym uprzedzani przez załogę wieży - twierdzi komisja.

Pogoda w Smoleńsku nie spełniała wymogów lądowania
(prezydent.pl/GFDL)

*Samolot wyleciał z Warszawy bez prognozy i informacji o stanie faktycznym pogody na lotnisku docelowym - twierdzi *Międzypaństwowy Komitet Lotniczy w Moskwie, który bada okoliczności katastrofy polskiego samolotu prezydenckiego Tu-154M.

Po zakończeniu analizy warunków atmosferycznych i stopnia poinformowania załogi Tu-154M o pogodzie komitet podał, że załoga była terminowo informowana o trudnych warunkach meteorologicznych, w których podchodzono do lądowania.

Według MAK, o godz. 10.41 warunki atmosferyczne były następujące: _ wiatr przy gruncie 110-130 stopni, prędkość wiatru 2 m/s, widoczność 300-500 m, mgła, zachmurzenie 10 stopni warstwowe, dolna granica 40-50 m, temperatura: plus 1 - plus 2 stopnie C _.

_ Warunki atmosferyczne na lotnisku w Smoleńsku nie spełniały wymogów lądowania, o czym załoga była niejednokrotnie uprzedzana przez organy kierowania ruchem powietrznym oraz polską załogę samolotu Jak-40, lądującą na lotnisku w Smoleńsku wcześniej _ - czytamy.

Jak podkreśla komisja, _ organizacja obserwacji meteorologicznych na lotnisku w Smoleńsku pozwoliła terminowo informować załogę o pogarszaniu się warunków meteorologicznych _. Jednocześnie MAK pisze, że _ wylot samolotu z Warszawy nastąpił bez znajomości prognozy i stanu faktycznego pogody na lotnisku docelowym _. _ Wspomnianych dokumentów załoga nie otrzymała _ - napisano w informacji MAK.

Jak pisze komisja, _ niedociągnięcia polegające na braku danych meteorologicznych na lotnisku docelowym występowały także przy lotach z Warszawy 07.04.2010 _. Tego dnia do Smoleńska leciał premier Donald Tusk. Komisja zwraca też uwagę, że pogoda na lotniskach w Mińsku i Moskwie pozwalała 10 kwietnia na bezpieczne lądowanie.

MAK kończy swój komunikat informacją, że trwa analiza materiałów z otrzymanego od firmy producenckiej (z USA) końcowego sprawozdania na temat oceny informacji zapisanych przez pokładowy system ostrzegania przed zderzeniem z ziemią TAWS oraz pokładowe komputery FMS w samolocie.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/248/t20472.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/parlamentarny;zespol;zbada;katastrofe;smolenska,3,0,645635.html) Parlamentarny zespół zbada katastrofę smoleńską Pracami zespołu, do którego wstąpili na razie wyłącznie posłowie PiS, kierować ma Antoni Macierewicz.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/109/t95341.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/rosja;przekaze;nowe;dokumenty;w;sprawie;katastrofy,142,0,645518.html) Rosja przekaże nowe dokumenty w sprawie katastrofy W ciągu kilku tygodni otrzyma je strona polska.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/27/t90139.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/kolejne;slowa;z;czarnych;skrzynek;odczytane,89,0,645465.html) Kolejne słowa z czarnych skrzynek odczytane _ Nie wiadomo, czy będą kluczowe dla śledztwa _ - mówi rzecznik prokuratury.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)