Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielka Brytania: NGO apeluje o mniej reklam alkoholu

0
Podziel się:

Organizacja, o której apelu pisze portal BBC News, powołuje się na raport ogłoszony przez Młodzieżową Radę ds. Reklam Alkoholu (YAAC).

Wielka Brytania: NGO apeluje o mniej reklam alkoholu
(Secret Pilgrim/CC/Flickr)

Z apelem o zakaz w W. Brytanii reklamowania alkoholu na imprezach muzycznych i sportowych wystąpiła organizacja Alcohol Concern. Argumentuje ona, że młodzież ogląda coraz więcej takich reklam i rozpoznaje więcej marek alkoholu niż lodów czy ciastek.

Organizacja, o której apelu pisze w środę portal BBC News, powołuje się na raport ogłoszony przez Młodzieżową Radę ds. Reklam Alkoholu (YAAC), utworzoną przez młodzież z Anglii i Walii. Raport ten, jak twierdzi Alcohol Concern, zawiera liczne przykłady nieodpowiednich reklam alkoholu i dowodzi, że młodzież dobrze orientuje się w markach alkoholu.

_ - Dzieci i młodzież oglądają więcej reklam alkololu niż w przeszłości i lepiej rozpoznają marki alkoholu niż ciastek czy lodów _ - powiedział szef Alcohol Concern Eric Appleby. Przekonuje on, że potrzebne jest _ zachowanie równowagi pomiędzy względami handlowymi a interesem publicznym _.

Według danych ogłoszonych przez Ofcom, brytyjskiego regulatora mediów, ilość reklam alkoholu oglądanych przez dzieci wyniosła w 2011 roku przeciętnie 3,2 tygodniowo, podczas gdy w 2007 roku było to 2,7.

Zdaniem Alcohol Concern potrzebne są nowe regulacje, które ograniczałyby przekaz podawany w reklamach alkoholu do informacji o mocy trunku, jego pochodzeniu, składzie i sposobie produkcji. Organizacja apeluje też o zakaz reklam alkoholu w zwiastunach filmów przeznaczonych do oglądania przez osoby poniżej 18. roku życia.

Alcohol Concern domaga się też wprowadzenia regulacji podobnych do ustawy przyjętej we Francji w 1991 roku, zwanej ustawą Evin. Zakazywała ona sponsorowania imprez sportowych i kulturalnych przez marki alkoholu oraz reklam alkoholu skierowanych do młodzieży w kinach i telewizji.

Rada YAAC, która ogłosiła raport o reklamach alkoholu, zajmuje się przeglądaniem tych reklam i niekiedy zgłasza je do organizacji ASA, nadzorującej brytyjski rynek reklamowy. Do tej pory złożyła w ASA 13 skarg, w trzech przypadkach ASA zgodziła się z jej zastrzeżeniami.

Czytaj więcej w Money.pl
Chcieli zabić nacjonalistów. Spóźnili się Brytyjski sąd skazał sześciu muzułmanów z Birmingham na kary do 19,5 roku więzienia za planowanie samobójczego zamachu.
Dług państwa wynosi blisko 90 proc. PKB Redukcja wydatków będzie długofalową cechą ich finansów publicznych, a nie jednorazowym, przykrym doświadczeniem - twierdzą eksperci.
Książę już po operacji. Powoli wraca do formy 91-letni książę pozostanie w szpitalu do dwóch tygodni. Operacja przeszła pomyślnie i jej wyniki są obecnie analizowane przez lekarzy - głosi komunikat Pałacu Buckingham.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)