Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zarząd TVP: Nie będzie czystek personalnych

0
Podziel się:

Nowe władze spółki zapowiadają budowę, wraz z Polskim Radiem, dużej agencji informacyjnej.

Zarząd TVP: Nie będzie czystek personalnych
(PAP/Paweł Supernak)

Bez czystek personalnych i politycznej linii programowej, za to z planem restrukturyzacji oraz budowy, wraz z Polskim Radiem, dużej agencji informacyjnej - to wizja funkcjonowania TVP według nowego zarządu spółki.

W ciągu dwóch tygodni zarząd zdecyduje też, czy kontynuować zwolnienia grupowe.

_ - To, co teraz jest najważniejsze to program i by telewizja wróciła do tego, o czym kiedyś mówił pan Andrzej Drawicz, że legitymację partyjną zostawia się na portierni _ - powiedział w dziennikarzom p.o. prezes TVP Włodzimierz Ławniczak (na zdjęciu).

Zapewnił też, że _ daleko nietrafione _ są wszelkie spekulacje na temat zmian kadrowych. Zarząd oczekuje jednak, że dziennikarze i dyrektorzy wyciągną wnioski z dotychczasowych błędów. Jeszcze w tym tygodniu planowane jest spotkanie z dyrektorem TVP1 Witoldem Gadowskim (obecnie przebywa na urlopie). Zarząd przedstawi mu przygotowaną przez Biuro programowe TVP _ dokładną analizę _ telewizyjnych _ Wiadomości _.

_ - Zarząd przeprowadzi z panem Gadowskim rozmowę i na podstawie analizy przedstawi mu swoje oczekiwania dotyczące standardów dziennikarskich, a następnie będzie monitorował ich wdrażanie. Zamierzeniem tego zarządu na pewno nie jest przeprowadzanie jakichkolwiek czystek _ - powiedział p.o. dyrektor biura zarządu Marian Kubalica. Według niego dziennikarzom należy dać szansę, bo należy pamiętać o tym, że wielokrotnie pracowali oni pod dużą presją, często polityczną.

_ - Ten zarząd może zapewnić, że nie będzie bezpośrednich ingerencji w program, nazwijmy to ośrodków decyzji politycznych. Chcemy pokazać, że jest to możliwe. I w przypadku Wiadomości ostatnie dni pokazują, że coś się zmienia mimo tego, że kierownictwo Wiadomości się nie zmieniło _ - powiedział Ławniczak.

P.o. rzecznik TVP Jacek Snopkiewicz dodał, że nowy zarząd postara się stworzyć taką atmosferę w firmie, aby sami dziennikarze zrozumieli, co jest dla nich najkorzystniejsze. _ - Młode pokolenie dziennikarzy musi zrozumieć, że najlepiej w życiu zawodowym wychodzi się na niezależności _ - podkreślił.

W ciągu dwóch tygodni zarząd podejmie z kolei decyzję, czy i w jakiej wielkości przeprowadzić zapowiadane od dawna zwolnienia grupowe. Jak przypomniał Kubalica, planowane dotąd zwolnienia miały obejmować ok. 800 osób, a negocjacje ze związkami zawodowymi w tej sprawie zakończyły się w lipcu brakiem porozumienia. _ Stan zawieszenia na pewno nie będzie trwał, decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni _ - powiedział Kubalica.

Dodał, że rozważane są trzy warianty: duże zwolnienia grupowe, zwolnienia ograniczone do części administracyjnej i całkowita rezygnacja ze zwolnień.

Powstanie nowa agencja informacyjna

Zarząd przygotowuje ponadto plan dużej reformy, obejmującej _ nowy model zarządzania programami _, zmianę systemu produkcji wewnętrznej oraz zarządzanie kadrami. Wdrożenie reformy obecny zarząd chce jednak zostawić swoim następcom, którzy powinni być wyłonieni w najbliższych miesiącach.

Nowy zarząd deklaruje też, że zależy mu, by TVP, a przede wszystkim _ Wiadomości _, były opiniotwórczym medium, mającym własne _ newsy _, nie zaś tworzącym program na podstawie lektury gazet. Stąd pomysł utworzenia wspólnie z Polskim Radiem dużej agencji informacyjnej, która będzie przekazywała _ słowo, obraz i dźwięk _.

_ - TVP przy pomocy Polskiego Radia powinna być największą organizacją medialną w kraju _ - powiedział Ławniczak.

Snopkiewicz dodał, że TVP i Polskie Radio prowadzą w tej sprawie _ prace studialne _. _ To jest bardzo ważny projekt. Myślenie w skrócie jest takie: Polskie Radio, jak i TVP, mają olbrzymią regionalną strukturę informacyjną, która pozostaje niewykorzystana. Informacja robi się coraz droższa, dlatego chcemy rozważyć od strony programowej i biznesowej konstrukcję klasycznej agencji informacyjnej, oferującej wszystko, co najważniejsze dla nowoczesnych mediów _ - powiedział Snopkiewicz.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/139/t100235.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/pol;tysiaca;stolkow;do;wziecia;w;mediach;publicznych,135,0,641927.html) Pół tysiąca stołków do wzięcia w mediach publicznych _ Ludzie kierujący mediami publicznymi skompromitowali się, trzeba ich wymienić i zrobimy to _ - zapowiada Iwona Śledzińska-Katarasińska z PO.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/87/t46423.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/mundial;dal;zarobic;tvp;70;milionow;zlotych,225,0,642273.html) Mundial dał zarobić TVP 70 milionów złotych Piłka nożna pod względem oglądalności pobiła debaty prezydenckie i popularne seriale.
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)