Wszystkiemu winne są różne wewnętrzne procedury wypracowane przez różne urzędy. Każdy tworzy je po swojemu i do tej pory nikt nie podjął się próby sporządzenia szczegółowej instrukcji. Bałagan wpływa na tempo załatwiania spraw. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski przeprowadził badania, w których sprawdzono pracę 30 urzędów: 8 marszałkowskich, 8 wojewódzkich i 14 miast powiatowych. Zdaniem naukowców najlepszym wyjściem z sytuacji byłoby wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. Ograniczyłoby to znacznie liczbę procedur oraz przyspieszyło załatwienie spraw. W przypadku wspomnianej rejestracji samochodu, można by to wykonać za pomocą 15 czynności urzędowych. I wcale nie potrzeba do tego zmiany prawa w Polsce - dodaje "Dziennik Gazeta Prawna".
IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/Dziennik Gazeta Prawna/jp/jj