Wynika z niego, że przyszli nauczyciele matematyki mają powierzchowną znajomość przedmiotu i często nie umieją rozwiązać nieschematycznych zadań. Studenci zostali poproszeni o obliczenie obwodu bryły, z jakim mógłby zmierzyć się gimnazjalista. Tymczasem nie poradziła sobie z nim ponad połowa studentów matematyki. Nie umieją też podejmować samodzielnych decyzji, definiować pojęć matematycznych, łączyć różnych elementów wiedzy ani wyciągać wniosków.
Słaba znajomość matematyki ma odbicie na rynku pracy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Gazeta przypomina, że większość przedsiębiorców badanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości krytycznie ocenia umiejętności zatrudnianych przez siebie inżynierów i absolwentów kierunków ścisłych. A zapotrzebowanie na nich jest ogromne - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/to/pbp