Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Dziennik Gazeta Prawna" - Zamiast nauki lekcja reklamy

0
Podziel się:

.Do szkół i przedszkoli masowo wdzierają się reklama i agresywny marketing. Producenci wykorzystują brak zakazu akcji marketingowych w placówkach edukacyjnych - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Dziennik dodaje, że dyrektorzy szkół wpuszczają firmy, bo dzieki temu placówki dostają dodatkowe fundusze. W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie na przykład w kwietniu zorganizowano prezentację nowych sportowych butów jednej ze znanych firm.
Stołeczny ratusz zapowiada kontrole. "Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada" - komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że prezentacja produktów to tylko jeden z wielu przypadków chwytów reklamowych stosowanych wobec dzieci w szkołach. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze. "W jednym z gimnazjów w ubiegłym roku firma rozprowadzała środki do
higieny intymnej dla dziewcząt i namawiała do zakupu" - mówi Wincenty Janowiak z Kuratorium Oświaty w Krakowie. A w Katowicach rodzice poskarżyli się na dyrektora przedszkola, który na pogadankę dla dzieci zaprosił przedstawiciela fundacji McDonald's.
Więcej na ten temat - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/kry/ab

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)