Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hiszpania - polskie awionetki - raporty

0
Podziel się:

Zła widoczność i nie uruchomienie tzw. systemu lotu IFR, podczas którego pilot opiera się jedynie na wskazaniach przyrządów w samolocie i kontaktach z wieżą lotniska, były przyczyną katastrofy dwóch polskich awionetek, do której doszło 6 czerwca w Asturii na północy Hiszpanii. Autorami wstępnych raportów jest 5-cioosobowa, specjalna komisji hiszpańskiego Ministerstwa Przemysłu. W katastrofie awionetek zginął m.in. znany polski architekt Stefan Kuryłowicz.

Autorzy raportu informują, że obie awionetki leciały z San Sebastian do Portugalii używając tzw. "lotu z widocznością". Zgodnie z przepisami lotniczymi, taki lot jest zabroniony, jeśli pilot nie widzi ziemii, a pułap chmur jest niższy niż 300 metrów. 6. czerwca chmury wisiały na wysokości 60 metrów, padał deszcz i ziemia była niewidoczna.
Awionetki zostały zauważone przez radar lotniska w Asturii o 13.51, leciaływ chmurach, na wysokości 160 metrów. 10 minut później pracownicy wieży kontrolnej bezskutecznie usiłowali skontaktować się z pilotami. Godzinę później awionetka, która uderzyła w położone opodal lotniska wzgórze Bayas została zlokalizowana przez ekipę ratunkową.
Dokumenty nie informują o rozmowach między wieżą kontrolną a pilotami awionetek. Szczegółowe raporty dotyczące katastrofy zostaną opublikowane za rok.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)