Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Królik po berlińsku"-amerykańskie media

0
Podziel się:

Amerykańskie media interesują się nominowanym do Oskara polskim dokumentem "Królik po berlińsku"- poinformowali twórcy i producent filmu na konferencji prasowej w Warszawie. Film walczy o statuetkę w kategorii krótkiego dokumentu.

Przed niedzielną ceremonią rozdania Oskarów jest bardzo energicznie promowany za oceanem. Reżyser Bartek Konopka przed odlotem do Los Angeles poinformował, że artykuły i wzmianki o "Króliku po berlińsku" pojawiły się w amerykańskiej prasie i w popularnym programie telewizji ABC.

50-minutowy dokument "Królik po berlińsku" - to metaforyczna opowieść o upadku Muru Berlińskiego z punktu widzenia królików. Zwierzęta te zamieszkiwały pas zieleni pomiędzy Berlinem Wschodnim i Zachodnim. Metafora okazała się czytelna na całym świecie, film zdobył już nagrody na prestiżowych festiwalach, a teraz wśrod czterech innych krótkich dokumentów walczy o najważniejsza filmową nagrodę na świecie.

Bardzo pochlebne opinie o polskim filmie pojawiły się w "New York Times", "Daily News", magazynach "The Wrap" , "The Hollywood Reporter", a niebawem ukaże sie artykuł w Los Angeles Times". W przyszłym tygodniu twórcy "Królika po berlińsku" wystąpią w popularnym programie telewizyjnym "Good Morning America" .

Oficjalną kampanię oskarową polskiego filmu prowadzi w Stanach Zjednoczonych znakomita agentka Ronni Chasen, polecona przez Jan A.P. Kaczmarka. Wcześniej zajmowała się promocją filmów, które zdobyły Oskara, takich jak "Slumdog. Milioner z ulicy", "To nie jest kraj dla starych ludzi","Chicago".

Specjalne publiczne pokazy "Królika po berlińsku" odbędą się w w najbliższych dniach w Nowym Jorku, Los Angeles i Waszyngtonie. Gala w Hollywood odbędzie się wnocy z niedzieli na poniedziałek naszego czasu.

media
wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)