Dziennik podkreśla, że przedstawiciele ministerstwa infrastruktury domagają się przeprowadzenia dodatkowych drobiazgowych analiz projektu już zatwierdzonego przez rząd Jarosława Kaczyńskiego. Przewidywał on zakończenie całego projektu w 2013 roku. W dwa lata po dojściu PO do władzy rząd zdecydował o przesunięciu realizacji inwestycji na rok 2017 roku.
Ministerstwo infrastruktury tłumaczy, że musi wykonać dodatkowe badania i analizy w ramach wymaganej nowymi przepisami Oceny Oddziaływania na Środowisko oraz przeprowadzić konsultacje ze stroną rosyjską przy udziale Sekretariatu Konferencji Helsińskiej.
"Nasz Dziennik" podkreśla, że według wyliczeń ekspertów dzięki inwestycji w porcie w Elblągu zwiększono by przeładunek towarów z 0,5 do 3-3,5 mln ton rocznie, z czego dwie trzecie pochodziłoby od partnerów zagranicznych.
Informacyjna Agencja Radiowa/ND/łp/MagM