Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nie musimy już płacić za przeniesienie numeru telefonu komórkowego do innej sieci

0
Podziel się:

Od dzisiaj nie musimy już płacić za przeniesienie numeru telefonu komórkowego do innej sieci. W piątek w "Dzienniku Ustaw" została opublikowana nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, która zniosła jednorazową opłatę za przeniesienie numeru przy zmianie operatora sieci telefonicznej. Dotyczy to zarówno osób korzystających z abonamentu, jak i użytkowników telefonów na kartę.

Osoba, która zamierza zmienić dostawcę usług telefonicznych zachowując dotychczasowy numer telefonu, powinna taki fakt zgłosić nowemu operatorowi. W razie udzielenia pełnomocnictwa to on zajmie się wszystkimi formalnościami, łącznie z wypowiedzeniem umowy dotychczasowemu dostawcy usług.

Jeśli wniosek zostanie złożony osobiście, operator komórkowy musi go rozpatrzyć w ciągu 6 godzin, natomiast stacjonarny ma na to jeden dzień roboczy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na przeniesienie numeru operator komórkowy ma jeden dzień roboczy, a stacjonarny musi to zrobić w ciągu 7 dni roboczych.

Od dziś osoba korzystająca z usług operatora sieci stacjonarnej ma również prawo żądać przeniesienia dotychczasowego numeru w razie przeprowadzki. Nowe prawo reguluje też zasady zmiany numeru, gdy dalsze korzystanie z dotychczasowego jest dla abonenta uciążliwe. W przypadku otrzymywania uciążliwych połączeń operator ma 21 dni na rozpatrzenie wniosku w tej sprawie.

W razie niezrealizowania przez któregoś z operatorów obowiązków nałożonych przez rozporządzenie abonent może poprosić o interwencję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nowelizacja nakłada też na operatorów telekomunikacyjnych obowiązek przechowywania danych przez dwa lata. Ma to służyć przede wszystkim wykrywaniu przestępstw.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)