Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska szykuje się do otwarcia rynku pocztowego

0
Podziel się:

Prawdziwa rewolucja szykuje się w Poczcie Polskiej. Nowe znaczki i cennik, większa troska o klienta, a także szereg nowych usług elektronicznych jak choćby awizo w postaci smsa na telefon komórkowy. Zmiany to reakcja Poczty na otwarcie rynku pocztowego, które nastąpi w styczniu 2013 roku.
Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak nie obawia się liberalizacji rynku przesyłek. Jego zdaniem pojawi się zdrowa konkurencja na rynku, która może pozytywnie wpłynąć na rozwój i restrukturyzację Poczty Polskiej. Ma być szybsza i lepsza obsługa - zapowiada Jerzy Jóźkowiak.
Nowa strategia zakłada między innymi modernizację sieci i placówek. Pojawi się między innymi nowy wystrój. Powstanie także 50 nowych placówek oraz tyle samo samoobsługowych punktów. Prezes podkreśla, że chce złamać mity i stereotypy o Poczcie Polskiej. Dodaje, że dziś nie jest to już urząd czy ministerstwo jak dawniej, ale nowoczesna firma, która chce na wysokim poziomie obsługiwać swoich klientów. Jerzy Jóźkowiak dodaje, że od tej pory nie będzie już używana nazwa "urząd" tylko placówka pocztowa. Ma to mieć pozytywne skojarzenia wśród klientów.
Klientów Poczty czeka rewolucja związana z uproszczeniem cennika. Znikną między innymi niektóre przedziały wagowe. Zostanie również wprowadzona jedna cena dla najpopularniejszych przesyłek listowych czyli do 350 gramów. Nieznacznie spadną również ceny niektórych przesyłek. Ma to przynieść korzyści zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych - przekonuje Członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas. Podkreśla, że po wejściu zmian klienci korporacyjny powinni odczuć spadek kosztów związanych z przygotowaniem korespondencji. Nie będzie bowiem potrzeby sortowania listów w zależności od wagi. Będzie jeden przedział wagowy do 350 gramów. To właśnie takich listów jest najwięcej wysyłanych w Polsce - tłumaczy Janusz Wojtas.
Z kolei klient indywidualny nie będzie już miał problemów z zakupem znaczków w odpowiednim nominale. Obecnie jest to uzależnione właśnie od masy listu. Zmiana ta, w ocenie, Janusza Wojtas przyspieszy również obsługę klientów w placówkach pocztowych.
Poczta Polska zapowiada również zmianę polityki emisji znaczków. Oddzielona zostanie emisja znaczków obiegowych od okolicznościowych. Znaczki obiegowe będą beznominałowe i zmieni się ich wzór. Pojawią się na nich informacje o rodzajach przesyłki. Ma to ułatwić klientom nadawanie listów - wyjaśnia Janusz Wojtas.
Wszystkie informacje zawarte na znaczku mają być przede wszystkim istotne dla klienta. Zamiast ceny jak jest to obecnie, będzie informacja dla jakiej kategorii wagowej listów jest on przeznaczony. Pojawią się również literki E i P co ma oznaczać rodzaj listu - ekonomiczny lub priorytetowy. Będzie również informacja o gabarycie przesyłki. Sam znaczek ma informować na jaką przesyłkę ma być naklejony - podkreśla Janusz Wojtas.
Nowe znaczki wejdą do obiegu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Poczta zapowiada również nowe usługi elektroniczne. Już w tej chwili przekaz pieniężny można zlecić przez internet. Wśród nowości jest elektroniczny nadawca, który pozwoli na wysyłanie listów i kartek przez internet bez wychodzenia z domu. Poczta Polska zapowiada również ostrą walkę o rynek przesyłek kurierskich. W tym celu duże zmiany nastąpiły między innymi w ofercie Pocztexu, co już ma przełożenie na duży wzrost nadawanych przesyłek. Zarząd chce również walczyć o dużych klientów biznesowych, którzy ostatnio ponownie wybierają Pocztę Polską do obsługi korespondencji.
Pomimo otwarcia rynku Poczta Polska nadal pozostanie przez najbliższe trzy lata operatorem powszechnym. Będzie zobowiązania do świadczenia usług na terenie całego kraju przez pięć dni w tygodniu.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)