Zdaniem członka zarządu TVP Marcina Bochenka, prawo nie przystaje do specyfiki rynku, co często staje się hamulcem uniemożliwiającym rozwój oferty. W rezultacie traci widz i słuchacz. Jak podkreśla Marcin Bochenek, tylko szybkie reagowanie na zmiany i wprowadzanie nowych rozwiązań prawnych pozwoli na skuteczny i pełny rozwój rynku nowych mediów. "Chodzi o to, żeby przyspieszyć proces cyfryzowania i udostępniania zasobów" - dodaje Bochenek.
Ekspert do spraw mediów Karol Jakubowicz zauważa, że nowe media stanowią przyszłość dostępu do informacji.
Dlatego- jego zdaniem- niezbędna jest spójna i precyzyjna polityka państwa odnośnie nowych technologii. Polska idzie w stronę zintegrowanego regulatora. Karol Jakubowicz podkreśla, że ten regulator musi mieć dwie dusze - społeczno - kulturalną i technologiczno-rynkowo-konkurencyjną.
Dyskusja została zorganizowana z okazji obchodzonego dziś na całym świecie Dnia Społeczeństwa Informacyjnego.