Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Puls Biznesu" Stare ikarusy na złom.

0
Podziel się:

Jest szansa na to, że po ulicach polskich miast przestaną jeździć niebezpieczne stare autobusy przegubowe. Zakłady komunikacji miejskiej wymieniają swój tabor, jednak na wymianę wszystkich autobusów poczekamy około 10 lat - czytamy w "Pulsie Biznesu".

W ubiegłym roku w Polsce sprzedano 1300 nowych autobusów, o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej. Najwięcej trafiło do miejskich przewoźników. To dobra wiadomość, gdyż, jak twierdzi "Puls Biznesu", w polskich miastach jeżdżą autobusy, które dawno już powinny być zezłomowane.
Dla przykładu, kontrole drogowe w Szczecinie kończyły się zatrzymaniem 60 procent dowodów rejestracyjnych, w Warszawie zatrzymywano co trzeci dowód. Równie źle jest na Śląsku i w Świętokrzyskiem. Na tle reszty kraju dodatnio wyróżnia się Poznań. W stolicy Wielkopolski wszystkie sprawdzone wozy były sprawne.
W zakupach nowych autobusów samorządowcom dwukrotnie pomogła Unia Europejska - ocenia "Puls Biznesu". Pierwszy raz, gdy w życie wchodziła norma ekologiczna dla autobusów. Pojazdy spełniające nową normę Euro 4 są o 20 procent droższe od tych z silnikami Euro 3. Samorządy chciały zaoszczędzić i zakupiły autobusy przed wejściem Euro 4 w życie. Druga forma wsparcia ma charakter długotrwały - to środki z funduszy strukturalnych, o które polskie miasta mogą się starać. I robią to całkiem skutecznie. Dla przykładu, Sosnowiec zakupił 72 nowe wozy, a większość wydanych na nie pieniędzy pochodzi właśnie z kasy UE.

"Puls Biznesu"/kl/jędras

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)