Karolina Błaszczyk, z Fundacji Świętego MIkołaja powiedziała, że chodzi o wypromowanie najlepszych rozwiązań sprzyjających godzeniu pracy z macierzyństwem. To, czy konkretna firma jest przyjazna macierzyństwu jest oceniane na podstawie ankiet wypełnianych przez pracownice. W ubiegłym roku ankiety wykazały, że dla pracujących mam najważniejsza jest dobra atmosfera w pracy, i poczucie akceptacji macierzyństwa ze strony pracodawców. Dopiero na kolejnym miejscu pracownice stawiały udogodnienia takie jak elastyczne godziny pracy czy przedszkole w firmie.
Karolina Błaszczyk powiedziała, że do konkursu "Firma nieprzeciętnie przyjazna mamom" mogą zgłaszać się zarówno małe i średnie firmy, jak i duże korporacje. Wszelkie informacje o zasadach konkursu oraz kryteriach oceny pracodawców znajdują się na stronie internetowej www.mamawpracy.pl
Zgłoszenia firm będą przyjmowane do końca roku. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród ma odbyć się w maju. Nagrodzone przedsiębiorstwa otrzymają tytuł "Firma nieprzeciętnie przyjazna matkom".
W kampanii "Mama w pracy" chodzi o uwrażliwienie firm na potrzeby pracujących matek, ale też o przekonanie pracodawców, że macierzyństwo nie przeszkadza w pracy. Przeciwnie: dyscyplinuje, skłania do lepszej organizacji pracy, odpowiedzialności i lojalności wobec pracodawcy.