Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszyła kampania "Kierunek: dziecko"

0
Podziel się:

Prawie 2,5 miliona Polaków bezskutecznie stara się o potomka. Jedną z przyczyn problemów demograficznych w Polsce jest stan zdrowia społeczeństwa, przekonują organizatorzy zainicjowanej dziś w Warszawie kampanii " Kierunek: dziecko".
Motywem przewodnim akcji jest promocja odpowiedniego stylu życia. Chodzi o: profilaktykę zdrowotną, wartościową dietę, unikanie stresu i nastawienie duchowe.
Zdaniem ekspertów odpowiednie podejście, może pomóc przynajmniej niektórym rodzicom cieszyć się posiadaniem pociech, przekonuje w rozmowie z IAR uczestnik kampanii Marek Plotzke. "W Polsce od 10 do 15 procent par ma problemy z płodnością. Do tego mamy około 40 tysięcy poronień rocznie (10 procent wśród rodzących się dzieci), części z tych rodziców można by pomóc" - mówi Marek Plotzke.
Kłopoty z płodnością mogą mieć również podłoże psychologiczne, dlatego w profilaktyce nie możemy ich pominąć, dodaje Agnieszka Doboszyńska doradca psychologiczny. "Zawężanie problemu niepłodności do medycyny i fizjologi to ogromne uproszczenie" - podkreśla rozmówczyni IAR. Liczą się także emocje i kontekst społeczny.
26 maja, Fundacja Narodowego Dnia Życia, która zainicjowała akcją " Kierunek; dziecko" przedstawi poradnik poświęcony przygotowaniu do rodzicielstwa. Jedna z jego części jest przeznaczona dla rodziców.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)