Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rzecznik Praw Pacjenta-recepty

0
Podziel się:

Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęły wczoraj 44 sygnały dotyczące nieprawidłowo wypisanych recept. Były również przypadki wystawienia recept pełnopłatnych w sytuacji, kiedy choremu przysługuje zniżka.

Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Barbara Kozłowska wszczęła 16. postępowań wyjaśniających. Od 3. dni trwa protest lekarzy przeciwko karom za błędy w receptach. Protest dotyczy głównie gabinetów prywatnych.
Krystyna Barbara Kozłowska powiedziała IAR, że w większości przypadków wystarczyła interwencja u dyrektora placówki, aby rozwiązać problem z pełnopłatną receptą. Niektórzy pacjenci zgłaszali, że lekarz wystawił im receptę na 100 procent, ale proszą, aby nie podejmować postępowania wyjaśniającego, bo boją się o relacje z lekarzami. Takie przypadki są głównie w małych miejscowościach.
Rzecznik Praw Pacjenta powiedziała, że 10 skarg - czyli jedna czwarta wszystkich zgłoszeń - dotyczyła recept wystawianych w szpitalach, co jest szczególnie niepokojące.
Najwięcej - 6 przypadków nieprawidłowych recept było na Mazowszu, w tym 5 w szpitalach. Natomiast z województwa kujawsko-pomorskiego nie wpłynęła żadna skarga.
Pacjenci mogą zgłaszać skargi do Biura Rzecznika Praw Pacjenta pod numer bezpłatnej infolinii 800-190-590 czynnej od 9.00 do 21.00 od poniedziałku do piątku.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)