Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rzecznik Praw Pacjenta - recepty

0
Podziel się:

Pacjenci, którym przysługuje recepta na lek refundowany, a nie otrzymali jej od lekarza, mają prawo domagać się jej od dyrektora placówki. Mogą również zgłosić problem do Rzecznika Praw Pacjenta lub skonsultować się ze świadczeniodawcą, z którym NFZ podpisał umowę o wypisywaniu recept na leki refundowane.

W radiowej Trójce Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Barbara Kozłowska powiedziała, że pierwszym krokiem, który musi zrobić poszkodowany pacjent jest udanie się do dyrektora placówki. To w jego interesie jest zadbać o to, aby pacjent otrzymał receptę na lek refundowany, jeśli taki mu przysługuje. Placówka, która podpisała kontrakt z NFZ jest zobowiązana do udzielenia świadczeń zdrowotnych, w ramach których mieści się tego typu usługa. Nie wypisanie recepty na lek refundowany oznacza, że placówka nie realizuje warunków kontraktu. W takim przypadku NFZ może wymierzyć karę, nawet do 2% wartości kontraktu.
W przypadku odmowy wypisania recepty na lek refundowany sprawę najlepiej zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta. Krystyna Barbara Kozłowska zapowiada, że podejmie wszelkie kroki, aby pomóc pacjentom, którzy recepty na lek refundowany nie dostali.
Istnieje jeszcze inna ścieżka. Na stronie Rzecznika Praw Pacjenta znajduje się lista szpitali, z którymi NFZ podpisał umowę o wypisywaniu recept refundowanych. Pacjent może skonsultować się z lekarzem, który zbada go i wypisze nową receptę.
Krystyna Barbara Kozłowska powiedziała, że do tej pory problem do Rzecznika Praw Pacjenta zgłosiło 33 pacjentów. 13 przypadków kwalifikowało się do podjęcia postępowania wyjaśniającego.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)