Z badania wynika jednak, że ponad połowa Polaków chce założyć własny biznes. Jednak tylko co szósty ankietowany w ostatnich latach wykazał się jakąkolwiek przedsiębiorczością. Nie chodzi tylko o zakładanie firmy, ale także choćby o kreatywność w codziennym życiu.
Najważniejszym powodem chęci pójścia na swoje jest utrata dotychczasowej pracy. Do dalszych kroków, a więc założenia firmy, najczęściej zniechęcają jednak: wysokie podatki - na co wskazuje 46 procent ankietowanych oraz zbyt duża biurokracja - tę barierę zauważa 39 procent respondentów. Do tego dochodzą obawy przed brakiem doświadczenia i kłopotami z klientami. Aż jedna trzecia badanych boi się nieuczciwości kontrahentów.
Z raportu wynika, że większą aktywność biznesową Polaków mogłyby wesprzeć finansowanie firm - najlepiej ze środków unijnych, szkolenia, a także wiedza i pomoc mentorów.
Informacyjna Agencja Radiowa/"Rzeczpospolita"/to/jp