Kolejne miejsca zajęły mogące się poszczycić 90-letnią historią PKO BP i dwustuletni Polski Zakład Ubezpieczeń - pisze gazeta. Według "Rzeczpospolitej", łączna wartość tych trzech najbardziej cenionych polskich marek wzrosła przez rok o 7 procent i sięga 10,3 miliarda złotych.
Z rankingu wynika, że wartość marki Orlenu to 3 mld 794,2 mln zł, PKO BP - 3 mld 644 mln zł, a PZU - 2 mld 830,2 mln zł.
Gazeta zwraca jednak uwagę, że w tym roku tempo wzrostu wartości tych firm wyraźnie spadło - w poprzednich latach wynosiło ono boweim kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. To efekt spadku wycen, które w tym roku dotknęły 142 marki.
"Rzeczpospolita" opublikowała Ranking Najcenniejszych Polskich Marek po raz siódmy.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Rzeczpospolita"/dw/dabr