"Rzeczpospolita"-konsumenci-świadomość
Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw. Co więcej - wiedzą, jak walczyć, gdy są one naruszane. Takie wnioski płyną z przygotowywanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdania z działalności rzeczników konsumentów. Do raportu dotarła "Rzeczpospolita".
Do biur miejskich i powiatowych rzeczników w 2012 roku wpłynęło ponad 444 tysiące spraw. To o ponad 30 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK mówi, że z roku na rok rzecznicy udzielają coraz więcej porad i pomagają coraz większej liczbie osób, które mają trudności z dochodzeniem swych praw od nierzetelnych usługodawców i sprzedawców.
Wciąż najwięcej interwencji dotyczy usług, z telekomunikacją na czele.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
IAR/"Rzeczpospolita"/kl/kry