Liderami zestawienia Country Brand Index 2010 są Kanada, Australia i Nowa Zelandia. Marka "Polska" jest niżej od Czech, które znalazły się na 43. miejscu, a Słowacja na 79.
"Rzeczpospolita twierdzi, że Polska przesypia swoje szanse. W ubiegłym roku byliśmy jedynym krajem europejskim, który odnotował wzrost gospodarczy. Wally Olins, uznany światowy ekspert w dziedzinie marketingu mówi "Rzeczpospolitej", że polski sukces przeszedł bez większego echa. Tom Adams z firmy FutureBrand, która opracowuje zestawienie jest zdania, że Polska ma się czym pochwalić. Wskazuje, że promocja doskonałej żywności czy niezanieczyszczonego środowiska może przynieść efekty.
Polskiego wizerunku nie polepszyły wystawy Expo w Japonii i Chinach, gdzie polskie pawilony były jednymi z najczęściej odwiedzanych. Nie mamy też szczęścia do spektakularnych wydarzeń. Nowa Zelandia zyskała na powodzeniu trylogii filmowej "Władca pierścieni", której użyczyła plenerów. W tym roku o 19 pozycji skoczyło Chile. To efekt udanej akcji wydobycia zasypanych górników.
W grudniu Ministerstwo Gospodarki ogłosi konkursy na wykorzystanie środków na promocję 15 branż eksportowych. Przekrój jest spory - od biżuterii, jachtów i żywności po przemysł obronny i budownictwo.
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Rzeczpospolita"/kl/pbp