Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Samorządowcy chcą zwiększenia odpowiedzialności i zakresu działań w sprawach oświaty

0
Podziel się:

Tak poinformował sekretarz stanu w Kancelarii Premiera Michał
Boni po spotkaniu z przedstawicielami związków samorządowych i oświatowych
związków zawodowych w Ministerstwie Edukacji.

Zdaniem Boniego, samorządy popierają rządowy "pakiet decentralizacyjny",
który przewiduje, między innymi, oddanie im większej kontroli nad oświatą
kosztem kuratoriów. Sekretarz stanu w Kancelarii Premiera tłumaczył, że
samorządowcy chcą wpływać w większej skali na kwestie
organizacyjno-techniczne dotyczące funkcjonowania szkół, co - jak
argumentował - wpłynie z korzyścią na działalność kuratoriów. Będą się
one mogły skupić na zadaniach, dotyczących jakości edukacji.

Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz po spotkaniu
powiedział, że było ono potrzebne, ale rozbieżności w podstawowych
kwestiach pozostały i należy kontynuować rozmowy z samorządami. ZNP obawia się, że
rządowy plan ograniczenia roli kuratoriów na rzecz samorządów doprowadzi
do obniżenia jakości edukacji i likwidacji szkół. Zdaniem związkowców
oznacza to też nieograniczone prawo do przekształcania szkół
publicznych w niepubliczne, na przykład prowadzone przez fundacje i
stowarzyszenia.

W spotkaniu z przedstawicielami rządu w MEN wzięli udział przedstawiciele
Związku Nauczycielstwa Polskiego, NSZZ Solidarność, Forum Związków
Zawodowych, Związku Powiatów Polskich, Unii Miasteczek Polskich, Związku
Gmin Wiejskich RP, Związku Miast Polskich i Unii Metropolii Polskich.

Następnie spotkanie między stroną rządową a związkami zawodowymi
nauczycieli odbędzie się w poniedziałek 8 września. Poświęcone będzie właśnie
"pakietowi decentralizacyjnemu" i spornym kwestiom czyli zakresowi zadań i
kompetencji kuratora, zasadom wyboru dyrektorów oraz przekształceń szkół.

Kolejne, 16 września, będzie dotyczyło czasu pracy nauczycieli.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)