"Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru. To jest tylko dobra praktyka" - podkreśla w gazecie rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch,. Jednak, jak czytamy, coraz więcej sklepów ją stosuje. Warunek jest jeden: towar nie może być używany. - Powinien być czysty, mieć metkę, niezniszczone opakowanie - wyjaśnia Małgorzata Cieloch.
Ubrania możemy wymienić lub zwrócić w sklepach najpopularniejszych sieci odzieżowych. Problemu nie powinno być w sklepach z elektroniką i urządzeniami AGD. Jednak sprzęt nie może być używany. Powinien być w oryginalnym pudełku.
"Życie Warszawy" zaznacza, że zwrotowi i wymianie nie podlegają rozpakowane płyty i filmy. Jeśli zdejmiemy z nich folię, to nie możemy tych prezentów oddać do sklepu. Na wymianę lub zwrot zwykle mamy 30 dni od daty zakupu, ale w niektórych sklepach termin jest krótszy.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Życie Warszawy"/kawo/dabr