Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

14 podmiotów w II etapie przetargu na Trasę Nowohucką w Krakowie

0
Podziel się:

14 podmiotów zostało dopuszczonych do II etapu przetargu na budowę drogi
ekspresowej S7 na terenie Krakowa od węzła Rybitwy do węzła Igołomska wraz z przeprawą mostową
przez Wisłę. Tzw. Trasa Nowohucka będzie równocześnie stanowić wschodnią obwodnicę miasta.

14 podmiotów zostało dopuszczonych do II etapu przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa od węzła Rybitwy do węzła Igołomska wraz z przeprawą mostową przez Wisłę. Tzw. Trasa Nowohucka będzie równocześnie stanowić wschodnią obwodnicę miasta.

Rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała we wtorek, że jedyny oferent odrzucony po pierwszym etapie przez komisję przetargową złożył protest. Jest to polsko-tureckie konsorcjum.

"GDDKiA dokładnie przeanalizuje argumenty konsorcjum, lecz raczej protestu nie uzna. Sprawa zapewne zakończy się Krajowej Izbie Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych" - wyjaśniła Chacaga.

Na werdykt KIO zarządca dróg może czekać nawet kilka miesięcy. Dopiero po tym rozstrzygnięciu będzie można przystąpić do drugiego etapu przetargu.

Chęć budowy trasy od węzła Rybitwy do węzła Igołomska wraz z mostem przez Wisłę wyraziły firmy i konsorcja z Hiszpanii, Chin, Grecji, Chorwacji, Austrii, Portugalii, Czech, Niemiec, Turcji, Włoch i Polski. Wartość inwestycji szacuje się na ponad 850 mln zł.

Według szacunków zarządcy trasa powinna być gotowa w latach 2012-2013.

W ramach inwestycji zbudowana zostanie m.in. 4,5-kilometrowa droga ekspresowa z dwiema jezdniami ruchu, dwa równoległe mosty wantowe przez Wisłę o długości ponad 700 metrów, dwa dwupoziomowe węzły drogowe "Rybitwy" oraz "Igołomska", pięć wiaduktów oraz dwa podziemne przejścia dla pieszych.

Od 2008 roku trwa budowa pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa, która równocześnie stanowi początek wschodniej obwodnicy miasta.

Zgodnie z kontraktem podpisanym z wykonawcą inwestycji, polsko-słowackim konsorcjum firm Polimex-Mostostal SA oraz Doprastav AS, do kwietnia 2010 roku zostanie wybudowany 2,7-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Bieżanów do ulicy Christo Botewa, gdzie w przyszłości powstanie węzeł Rybitwy. Na jego trasie powstanie sześć obiektów mostowych, w tym estakada o długości ponad 250 metrów. Poprzez węzeł Bieżanów trasa będzie połączona z południową obwodnicą Krakowa, znajdującą się w ciągu autostrady A4. Wartość kontraktu to blisko 200 mln zł.

Budowa tych dwóch odcinków drogi S7 pozwoli na skomunikowanie dwóch dzielnic Krakowa - Nowej Huty i Podgórza oraz aktywizację gospodarczą poprzemysłowych terenów tych dzielnic. Po ukończeniu tych inwestycji, a także po zaplanowanym w tym samym czasie przedłużeniu obwodnicy na północy do drogi nr 94, dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła blisko 35 kilometrów.

Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment planowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie około 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską. (PAP)

rgr/ bos/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)