15 przedsiębiorstwom nadane zostało godło "Firma Przyjazna Klientowi". Fundacja Obserwatorium Zarządzania wyróżnia w ten sposób firmy za wysoką jakość obsługi klientów.
Rafał Klepacz z Fundacji Obserwatorium Zarządzania powiedział PAP, że celem ogólnopolskiego programu "Firma Przyjazna Klientowi" jest podnoszenie wśród przedsiębiorstw jakości obsługi klienta. Wyjaśnił, że firmy same zgłaszają się do programu, a fundacja przeprowadza badania wśród ich klientów. W przypadku dużych przedsiębiorstw rozmawia nawet z tysiącem osób.
"Jest to jedyne godło w Polsce przyznawane przez klientów; to oni decydują, czy firma je otrzyma" - podkreślił Klepacz. Dodał, że godło jest informacją również dla innych klientów, że warto korzystać z usług danego przedsiębiorstwa, a także wyrazem uznania dla jego pracowników.
Wyróżnione godłem "Firma Przyjazna Klientowi" przedsiębiorstwa to: Aviva, Bibby Financial Services, BZ WBK Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych, Europejski Fundusz Leasingowy, Ferratum Poland, General Logistics Systems Poland, GDN Airport Services, Kontekst HR, Leasing-Experts, MikroKasa, Ośrodek Szkolenia PAS Piotr Lewandowski, Performance Media, PKP Energetyka, Randstad Payroll Solutions, Tauron Obsługa Klienta.
Fundacja Obserwatorium Zarządzania jest instytucją otoczenia biznesu; zajmuje się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu. (PAP)
dol/ mki/ jra/