Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

15 nowych kiosków do samoobsługowej odprawy na Lotnisku Chopina

0
Podziel się:

Warszawskie Lotnisko Chopina uruchomiło 15 nowych kiosków do samoobsługowej
odprawy biletowej - poinformował rzecznik portu Przemysław Przybylski. Korzystać z nich mogą
pasażerowie siedmiu linii lotniczych, w tym m. in. PLL LOT, Lufthansy, Austrian Airlines.

Warszawskie Lotnisko Chopina uruchomiło 15 nowych kiosków do samoobsługowej odprawy biletowej - poinformował rzecznik portu Przemysław Przybylski. Korzystać z nich mogą pasażerowie siedmiu linii lotniczych, w tym m. in. PLL LOT, Lufthansy, Austrian Airlines.

"Nowe kioski stanowią uzupełnienie systemu dotychczas wykorzystywanych kiosków starszej generacji. Łącznie pasażerowie mają na lotnisku do dyspozycji 23 kioski samoobsługowe. Wszystkie są własnością portu i zostały zakupione pod kątem obecnych wymogów przewoźników lotniczych oraz światowych trendów w dziedzinie technologii odpraw pasażerskich" - powiedział w piątek Przybylski.

Nowe stanowiska wyposażone są w czytniki kart, skanery kodów kreskowych i dokumentów. Pasażer może sam dokonać odprawy biletowej, wydrukować kartę pokładową, dokonać wstępnej odprawy bagażu i wydrukować wywieszkę bagażową. Z kartą pokładową podróżny może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu.

Pasażer podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym może nadać swój bagaż w dedykowanym stanowisku.

W pierwszej kolejności kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu linii lotniczych: LOT-u, Lufthansy, Austrian Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. Jak zapowiadają władze lotniska, w przyszłości podobna usługa uruchomiona zostanie również dla pasażerów British Airways i Aerofłotu. Pozostali przewoźnicy będą sukcesywnie dołączać w kolejnych miesiącach.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2011 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,3 mln pasażerów, co stanowi prawie 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Łącznie w okresie styczeń-sierpień na lotnisku obsłużonych zostało ponad 6,7 mln pasażerów. (PAP)

aop/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)