Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"

0
Podziel się:

70 tys. uczniów z 700 szkół w kraju wzięło udział w pierwszym roku
ogólnopolskiej kampanii promującej mleko "Mam kota na punkcie mleka", którą realizuje Polska Izba
Mleka z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

70 tys. uczniów z 700 szkół w kraju wzięło udział w pierwszym roku ogólnopolskiej kampanii promującej mleko "Mam kota na punkcie mleka", którą realizuje Polska Izba Mleka z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Z badań przeprowadzonych na rzecz programu przez Instytut Badawczy ProPublicum wynika, że 95 proc. badanych dzieci w wieku 7-9 lat objętych kampanią uważa, że picie mleka jest "cool" - podała we wtorek w przesłanym PAP komunikacie Polska Izba Mleka z siedzibą w Białymstoku. Ogółem w badaniach wzięło udział około 900 uczniów ze szkół podstawowych, ale też gimnazjów.

Główny cel kampanii to promocja spożycia mleka i jego przetworów, akcentowanie walorów odżywczych tych produktów. W 2014 roku organizatorzy kampanii chcą dotrzeć do kolejnych 100 tys. uczniów z tysiąca szkół w kraju - poinformowała Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Z przeprowadzonych w ramach kampanii badań wynika, że mleko i inne produkty mleczne coraz częściej znajdują się w menu młodych ludzi. Badania wykazały, że po kampanii spożycie mleka i jego przetworów wzrosło o 3,7 proc. w stosunku do danych od dzieci zebranych przed przeprowadzeniem kampanii promocyjnej.

Dzieci i młodzież najchętniej jedzą jogurty, mleko i płatki z mlekiem. Młodsze dzieci chętniej piją także kakao i jedzą serki homogenizowane. "Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.)" - podkreślono w komunikacie.

Szkoły, które zgłoszą się do programu dostają materiały edukacyjne oraz gry. Te, które chcą włączyć się do kampanii w 2014 r. już mogą się rejestrować na stronie internetowej kampanii.

Kampania kosztuje 2,4 mln euro. Jest dofinansowana w połowie z UE oraz z Funduszu Promocji Mleka (20 proc.) i budżetu państwa (Agencja Rynku Rolnego - 30 proc.). Potrwa do 2015 r. W kampanii uczestniczy także - obok ARR - Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Z wcześniej prezentowanych danych Polskiej Izby Mleka wynika, że przeciętny Polak spożywa rocznie około 200 litrów mleka i jego przetworów, a w UE przeciętnie jest to 370 litrów.

Polska Izba Mleka powstała w kwietniu 2008 roku. Jest organizacją samorządu gospodarczego, utworzoną po to, aby promować i umacniać polskie mleczarstwo. Izba, obok mleczarni, skupia też dużych producentów mleka i dostawców technologii dla mleczarstwa. Skupia około 70 podmiotów. (PAP)

kow/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)