Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Amtrak chce nowego połączenia kolejowego pod rzeką Hudson

0
Podziel się:

Amerykański przewoźnik kolejowy Amtrak ogłosił plany budowy dwóch nowych
tuneli kolejowych z Nowego Jorku do New Jersey pod rzeką Hudson. Cały projekt, który w opinii
przewoźnika usprawni komunikację w aglomeracji, ma kosztować ok. 13,5 mld dolarów.

Amerykański przewoźnik kolejowy Amtrak ogłosił plany budowy dwóch nowych tuneli kolejowych z Nowego Jorku do New Jersey pod rzeką Hudson. Cały projekt, który w opinii przewoźnika usprawni komunikację w aglomeracji, ma kosztować ok. 13,5 mld dolarów.

Firma chce wydać 50 mln dolarów na prace przygotowawcze i projektowe dla inwestycji. Przedstawiciele przewoźnika wykazują, że przepustowość istniejącego, stuletniego tunelu na Manhattanie jest w godzinach szczytu w pełni wykorzystana, a liczba pasażerów w najbliższych 20 latach może się podwoić. Jeśli nie zwiększy się przepustowość linii kolejowych, to może to zagrozić dalszemu rozwojowi miasta - prognozuje Amtrak.

Budowa nowego połączenia pozwoliłaby na uruchomienie od kilku do kilkunastu pociągów na godzinę więcej niż obecnie. Tunele byłyby gotowe w 2020 r. - szacuje Amtrak.

W promocję pomysłu budowy połączenia włączyło się także kilku senatorów. Jak pisze amerykańska prasa, problemem mogą jednak być koszty. The Washington Post przypomina, że kilka miesięcy temu gubernator New Jersey Chris Christie odrzucił podobny projekt, bo był za drogi. Wówczas mówiono o kosztach rzędu 9,7 mld dolarów.

Przewoźnik liczy na wsparcie finansowe m.in. od samorządów lokalnych, regionalnych i państwowych, w tym miast New Jersey i Nowy Jork czy stanu Nowy Jork oraz od prywatnych inwestorów.

Amtrak obsługuje połączenia w 46 stanach, Dystrykcie Columbia, i trzech kanadyjskich prowincjach. W 2009 r. Dziennie uruchamia ok. 300 pociągów, z których korzysta ok. 70 tys. pasażerów.

Agata Hernik (PAP)

her/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)