Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Analitycy: przybędzie hoteli w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie

0
Podziel się:

W Polsce jest nieco ponad 2 tys. hoteli, dysponujących ponad 201 tys.
miejsc noclegowych. W porównaniu do innych krajów UE to - w przeliczeniu na liczbę mieszkańców -
niewiele. W 2012 r. nowe hotele zostaną otwarte m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.

W Polsce jest nieco ponad 2 tys. hoteli, dysponujących ponad 201 tys. miejsc noclegowych. W porównaniu do innych krajów UE to - w przeliczeniu na liczbę mieszkańców - niewiele. W 2012 r. nowe hotele zostaną otwarte m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.

Będą to głównie obiekty trzy- i czterogwiazdkowe. Z hoteli wyższych kategorii, które rozpoczną działalność w 2012 r. pod uznaną marką, można wymienić 130-pokojowy hotel Holiday Inn w Łodzi oraz osiem hoteli Best Western, w różnych regionach kraju.

Hotele Ibis oraz Ibis Budget (Accor) zostaną wkrótce otwarte w Warszawie i Krakowie, Campanile i Premicre Classe (Louvre) we Wrocławiu, Holiday Inn Express w Warszawie i Wałbrzychu oraz Hampton by Hilton w Świnoujściu.

Według danych firmy doradczej Cushman & Wakefield kilka hoteli, w tym obiektów markowych, powstanie w mniejszych miastach, takich jak Toruń, Suwałki czy Białystok.

W 2011 r., w stosunku do roku 2010, liczba wszystkich pokoi i miejsc noclegowych wzrosła w Polsce o ok. 6,5 proc. Przeważają obiekty trzygwiazdkowe i dwugwiazdkowe. Cushman & Wakefield podaje, że w Polsce na 10 tys. mieszkańców przypada średnio ok. 26,7 pokoju oraz 52,7 miejsca noclegowego, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do poprzedniego o roku, ale nadal jest to najsłabszy wynik w Unii Europejskiej.

Zdaniem Doroty Malinowskiej, konsultanta ds. nieruchomości hotelowych w Cushman & Wakefield, w 2011 r. na rynku hotelowym w Polsce utrzymała się dobra koniunktura. "Prezydencja Polski w EU w drugiej połowie roku miała pozytywny wpływ na rozwój rynku - wzrosły zarówno średnie ceny za pokój, jak i obłożenie hoteli. Zbliżające się mistrzostwa Europy w piłce nożnej stanowią dodatkowy czynnik pobudzający rozwój rynku" - stwierdziła.

Dodała, że korzyści płynące z organizacji Euro 2012 nie ograniczają się do efektów krótkoterminowych i wiążą się ze wzrostem liczby zagranicznych turystów także w dłuższej perspektywie. Pozytywnym zjawiskiem jest wzrost liczby hoteli w Polsce działających pod uznanymi markami międzynarodowych operatorów. (PAP)

ska/ je/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)