Dwa projekty nowego logo, oba z konturem połówki żółto-czerwonego słońca i hasłem "Wschodzący Białystok", cieszyły się największą popularnością internautów w głosowaniu na stronie Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Tak przeprowadzone konsultacje, w których oddano ponad 4,5 tys. głosów, mają być wzięte pod uwagę przez radnych, którzy w połowie czerwca wybiorą nowy znak promocyjny Białegostoku.
Internauci głosowali na dziesięć propozycji nowego logo Białegostoku, nawiązujących do zaproponowanego wcześniej znaku promocyjnego ze wzorem żółto-czerwonego słońca. Zarówno pierwszy projekt, jak i jego zmiany przygotowała krakowska Grupa Eskadra.
Miasto poszukuje nowego znaku promocyjnego, bo okazało się, że logo zaproponowane poprzednio przez Grupę Eskadra jest podobne do znaku używanego kiedyś przez jedną z amerykańskich organizacji mniejszości seksualnych. Choć prawne i artystyczne opinie wykluczyły plagiat, w lutowym sondażu TNS OBOP 52 proc. ankietowanych mieszkańców Białegostoku opowiedziało się za zmianą znaku.
Nowe propozycje są modyfikacją poprzedniego logo, z którego miasto już definitywnie zrezygnowało. Wszystkie wersje oparte są na łuku w różnych pozycjach, który ma odzwierciedlać połowę słońca. Użyto tych samych kolorów, żółtego i czerwonego, czyli barw miejskich.
W głosowaniu na stronie internetowej magistratu najwięcej - odpowiednio 1521 i 1693 głosów (34 i 37 proc. wszystkich głosów) - zebrały modyfikacje z wykorzystaniem dotychczasowego hasła "Wschodzący Białystok" i elementu połówki słońca.
Nie przypadło za to do gustu głosującym nowe hasło: "Wschodzący Białystok wart zachodu". Znaki promocyjne z tym hasłem otrzymały w sumie jedną czwartą wszystkich głosów.
Jak powiedziała PAP rzeczniczka prezydenta Białegostoku Urszula Sienkiewicz-Nogal, wyniki głosowania "dają pewne wskazanie" radnym, którzy ostatecznie wybiorą logo na sesji w połowie czerwca.(PAP)
rof/ la/ gma/