Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CBOS: prawie połowa Polaków pozytywnie ocenia telewizyjne przekazy z kampanii wyborczej

0
Podziel się:

Prawie połowa Polaków ocenia, że w
programach informacyjnych i publicystycznych na temat kampanii
wyborczej stacje telewizyjne były bezstronne i obiektywne.
Stronniczość najczęściej przypisywano TVP, która jednocześnie
uzyskała najwięcej pozytywnych ocen za informacyjną rolę w
kampanii - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Prawie połowa Polaków ocenia, że w programach informacyjnych i publicystycznych na temat kampanii wyborczej stacje telewizyjne były bezstronne i obiektywne. Stronniczość najczęściej przypisywano TVP, która jednocześnie uzyskała najwięcej pozytywnych ocen za informacyjną rolę w kampanii - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

47 proc. badanych jest zdania, że bezstronność i obiektywizm udało się zachować telewizji TVN, TVP i Polsat - uzyskały po 45 proc. wskazań.

O tym, że dana stacja sprzyjała jakiemuś ugrupowaniu, przekonanych było znacznie mniej badanych. "Takie opinie były wyraźnie częstsze w odniesieniu do TVP (28 proc.) niż TVN (13 proc.) i Polsatu (10 proc.)" - podkreśla w komentarzu do badania CBOS.

Około jednej czwartej dorosłych Polaków (24 proc.) uważa, że TVP w swoich programach informacyjnych i publicystycznych sprzyjała PiS-owi, a co szesnasty (6 proc.) - że Platformie Obywatelskiej. W przypadku TVN badani przypisujący tej stacji stronniczość zwykle twierdzą, że faworyzowała ona PO (12 proc.).

W przypadku Polsatu, to niewiele osób sądzi, że telewizja ta sprzyjała jakiemuś ugrupowaniu - na PO wskazywało 8 proc., a na PiS - 2 proc.

Pozostałe ugrupowania - LiD, PSL, Samoobronę i LPR wymieniano sporadycznie. Tylko nieliczni badani uważają, że stacje telewizyjne faworyzowały którąkolwiek z tych partii.

W sondażu CBOS zapytano także badanych, jak oceniają informacyjną wartość relacji telewizyjnych z kampanii wyborczej. Respondenci najczęściej odpowiadali, że sprawozdania z przebiegu kampanii wyborczej umożliwiały zapoznanie się z programami partii startujących w wyborach.

Największą liczbę pozytywnych opinii respondenci wystawili TVP (57 proc.), informacyjną rolę telewizji publicznej źle oceniło 26 proc. badanych.

Informacyjną rolę TVN w kampanii pozytywnie oceniło 53 proc. badanych, a negatywnie 18 proc. Relacje pokazywane w Polsacie dobrze oceniła prawie połowa respondentów (49 proc.), a negatywnie - jedna piąta (20 proc.), przy czym znacząca grupa (16 proc.) przyznaje, że nie ogląda tej stacji.

"Telewizja publiczna (program 1, 2 i TVPInfo) uzyskała więcej niż pozostali nadawcy ocen zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, ponieważ badani znacznie rzadziej wskazywali odpowiedź +nie oglądam tej stacji+" - zaznaczono w komentarzu CBOS.

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" zrealizowano w dniach 10-15 listopada 2007 roku na liczącej 863 osoby reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. (PAP)

js/ bno/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)