Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dolnośląskie: Kolejny etap modernizacji mostu kolejowego w Zgorzelcu

0
Podziel się:

Rozpoczął się kolejny etap modernizacji mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej
w Zgorzelcu (Dolnośląskie). Remont przeprawy pozwoli na kursowanie pociągów z prędkością ok. 80
km/h. Prace mają się zakończyć w grudniu 2013 r., a ich koszt to blisko 28 mln zł.

Rozpoczął się kolejny etap modernizacji mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej w Zgorzelcu (Dolnośląskie). Remont przeprawy pozwoli na kursowanie pociągów z prędkością ok. 80 km/h. Prace mają się zakończyć w grudniu 2013 r., a ich koszt to blisko 28 mln zł.

Jak poinformował PAP w czwartek Mirosław Siemieniec z biura prasowego PKP PLK, przeprawa kolejowa w Zgorzelcu jest jedną z najwyższych oraz najdłuższych w Polsce i kursują nią pociągi obsługujące połączenia międzynarodowe z Niemiec do Polski.

Obiekt ma 450 m długości, był budowany w latach 1844-47. Most został poważnie uszkodzony w czasie II wojny światowej, a jego odbudowa zakończyła się w 1953 r. Obecnie konstrukcję nośną stanowią przyczółki oraz 30 przęseł łukowych opartych na 29 filarach.

"Celem prowadzonych prac jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej. Prędkość pociągów na obiekcie zwiększy się dzięki temu z 40 km/h do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu i zwiększy przepustowość. Zakres robót uwzględnia także m.in. poprawę warunków ochrony środowiska, oczyszczenie elewacji oraz montaż nowych balustrad" - mówił Siemieniec.

Prace remontowe rozpoczęły się we wrześniu 2012 r. i zakończono już modernizację jednego z dwóch torów, którym obecnie jeżdżą pociągi na trasie Wrocław - Drezno. Obecnie roboty prowadzone są 30 m nad rzeką i toczą się na sąsiednim torze. Przerywane są tylko na czas przejazdu pociągów.

Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2013 r., a wartość całej inwestycji to blisko 28 mln zł. Remont przeprawy w Zgorzelcu jest konieczny m.in. ze względu na planowaną modernizację sąsiedniego mostu granicznego na Nysie Łużyckiej na odcinku Bielawa Dolna - Horka. "Tam prace wymagają całkowitego wyłączenia ruchu kolejowego. Wówczas jego część zostanie skierowana na most w Zgorzelcu" - tłumaczył Siemieniec.(PAP)

mic/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)