Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dolnośląskie: Rozpoczął się montaż olinowania Mostu Rędzińskiego

0
Podziel się:

Montaż want, czyli stalowych lin łączących ponad 120-metrowy pylon z długim
na 612 m pomostem Mostu Rędzińskiego rozpoczął się w poniedziałek we Wrocławiu. Prace mają zostać
ukończone pod koniec kwietnia.

Montaż want, czyli stalowych lin łączących ponad 120-metrowy pylon z długim na 612 m pomostem Mostu Rędzińskiego rozpoczął się w poniedziałek we Wrocławiu. Prace mają zostać ukończone pod koniec kwietnia.

Jak powiedział podczas konferencji prasowej zastępca kierownika budowy Krzysztof Michalak, na moście zamontowanych zostanie w sumie 160 want o długości od 65 do 270 m. Jedna wanta składa się z rury osłonowej, w której znajduje się od 24 do 48 stalowych splotów lin.

"Rury z jednym stalowym splotem są na początku wciągane na pylon i tam zakotwiczane, a następnie montowane na pomoście i naciągane. Później od spodu dokładane i naciągane są kolejne sploty. Nie można wszystkiego zrobić naraz, ponieważ groziłoby to zaklinowaniem się splotów wewnątrz rury" - mówił Michalak.

Każda taka wanta musi zostać zamontowana z ogromną precyzją, pod różnymi kątami, będzie bowiem przenosić ciężar konstrukcji pomostu na pylon. Łączna długość wszystkich want wynosi ok. 26 km, a jedna z nich jest w stanie utrzymać ciężar ok. 650 ton. Konstruktorzy planują montaż czterech want dziennie, a całość prac ma się zakończyć pod koniec kwietnia.

"Wykorzystywane przez nas stalowe sploty są ok. 6-7 razy lepsze od zwykłej stali. Zostały odpowiednio zabezpieczone przed korozją, a na pomoście będą także zamontowane dwumetrowe rury, które mają chronić konstrukcję przed wandalami" - dodał Michalak.

W sumie most będzie miał 612 metrów długości, a z dojazdowymi estakadami ponad 2 km. W każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy. Most Rędziński wejdzie w skład 40-kilometrowej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

AOW ma zaczynać się w Magnicach, k. autostrady A4, stamtąd poprowadzi do wrocławskiego lotniska na Strachowicach, dalej przez Most Rędziński i wrocławskie osiedle Osobowice, aż do Długołęki w kierunku na Poznań i Warszawę.

AOW wraz z mostem o długości ponad 600 metrów zostanie oddana do użytku w połowie 2011 r. Koszt całkowity AOW to ponad 4 mld zł.(PAP)

mic/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)