Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

IMS Health: rynek apteczny w Polsce w marcu wzrósł o 10 proc. rdr

0
Podziel się:

Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła w marcu 2010
roku w ujęciu rocznym o 10 proc. do 2,07 mld zł, a w ujęciu miesięcznym zwiększyła się o ponad 18
proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż wyniosła ponad 5,7 mld zł, co oznacza 1,3 proc. zwyżkę
rdr - poinformował IMS Health.

Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła w marcu 2010 roku w ujęciu rocznym o 10 proc. do 2,07 mld zł, a w ujęciu miesięcznym zwiększyła się o ponad 18 proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż wyniosła ponad 5,7 mld zł, co oznacza 1,3 proc. zwyżkę rdr - poinformował IMS Health.

W kolejnych miesiącach wartość rynku aptecznego będzie rosła szybciej, a w skali całego roku zwyżka powinna sięgnąć około 7 proc. - napisano w czwartkowym w komunikacie prasowym.

"Wzrost wartości rynku w marcu w porównaniu do lutego jest charakterystyczny dla tego okresu. Po zaskakującym spadku wartości rynku aptecznego w styczniu i 3-procentowym wzroście w lutym, dwucyfrowy wzrost wartości rynku w marcu jest bardzo pozytywnym sygnałem. Łącznie w pierwszym kwartale 2010 roku hurtownie sprzedały aptekom leki i produkty farmaceutyczne za ponad 5,7 miliarda złotych, o 1,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tak niski wzrost wartości rynku spowodowany był m.in. srogą i przedłużającą się zimą, która wpłynęła na niską wartość rynku w styczniu i pierwszej połowie lutego" - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Gawroński, ekspert IMS Health.

W 2009 roku wartość rynku aptecznego wyniosła 21,4 mld złotych, a dynamika wzrostu wartości rynku w tym okresie w ujęciu r/r wyniosła blisko 11 proc. i była największa w ostatnich latach.

IMS Health jest globalną firmą z pięćdziesięcioletnią tradycją. Specjalizuje się w dostarczaniu informacji dla przemysłu farmaceutycznego i rynku ochrony zdrowia. (PAP)

epo/ jtt/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)