Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Informacje o zaginionych dzieciach w popularnym serwisie społecznościowym

0
Podziel się:

Od tegorocznych wakacji w internetowym serwisie
społecznościowym Epuls wyświetlane są informacje o zaginionych na
terenie Polski dzieciach. To efekt współpracy serwisu z Centrum
Poszukiwań Ludzi Zaginionych ITAKA.

Od tegorocznych wakacji w internetowym serwisie społecznościowym Epuls wyświetlane są informacje o zaginionych na terenie Polski dzieciach. To efekt współpracy serwisu z Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych ITAKA.

Wiadomość o zaginionym dziecku, tzw. alert, wyświetla się każdemu użytkownikowi serwisu Epuls.pl zaraz po zalogowaniu. Jest to małe okno ze zdjęciem zaginionego dziecka i jego podstawowymi danymi: imieniem, nazwiskiem, wiekiem i datą zaginięcia. Po kliknięciu na alert użytkownik zostaje przeniesiony na strony serwisu zaginieni.pl, który prowadzony jest przez Centrum Poszukiwań ITAKA i gdzie można znaleźć bardziej szczegółowe informacje. Pod specjalnym numerem telefonu dyżurują całą dobę pracownicy ITAKI.

"Połowa naszych zaginionych, to ludzie młodzi i bardzo młodzi. Dzięki publikacji zdjęć w sieci skutecznie odszukujemy zaginionych, szczególnie tych młodszych. Bo dla nich i dla ich rówieśników internet jest naturalnym środowiskiem" - powiedziała Ewa Jakoniuk z ITAKI.

Jak powiedział Grzegorz Gorczyca z Epuls, współpraca serwisu z Fundacją została zainspirowana podobną inicjatywą popularnego serwisu MySpace i amerykańskiej organizacji zajmującej się poszukiwaniem zaginionych dzieci (National Center for Missing & Exploited Children). "Nie jest to jednak kopia tamtych działań. Chcemy współpracować z ITAKĄ także na innych polach, np. zapobiegać zaginięciom czy ucieczkom z domów" - dodał Gorczyca.

Fundacja ITAKA zajmuje się problemem zaginięć - pomaga osobom zaginionym, ich rodzinom oraz osobom zagrożonym zaginięciem. Długofalowym zadaniem Fundacji jest zmniejszenie liczby zaginięć małych dzieci, skrócenie czasu poszukiwań, pomaganie rodzinom osób zaginionych.

Centrum Zaginięć ITAKA m.in. prowadzi grupy wsparcia i telefon zaufania, przy którym dyżurują psychologowie, prawnicy i pracownicy socjalni, organizuje szkolenia dla specjalistów, aktywizuje środowiska dotknięte problemem zaginięcia.

Epuls to jeden z największych polskich serwisów społecznościowych - pozwala na nawiązywanie nowych znajomości, kontakty z innymi internautami oraz dyskusje na wszelkie tematy za pośrednictwem sieci. Skierowany jest głównie do młodych osób - 90 proc. użytkowników to osoby, które nie ukończyły 24 lat. Liczba zarejestrowanych użytkowników to blisko 2 miliony.

Większość użytkowników Epuls.pl korzysta z serwisu codziennie, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że alert dotrze do dużej liczby internautów, a tym samym, że uda się w ten sposób pomóc w czyimś odnalezieniu. (PAP)

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)