Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Japonia: 101 mld zupek błyskawicznych sprzedano na świecie w 2012 r.

0
Podziel się:

Sprzedaż na świecie zupek błyskawicznych, tzw. chińskich, wyniosła w
2012 r. 101,4 mld opakowań - ogłosił w piątek zrzeszający producentów Światowy Związek Zupek
Błyskawicznych (World Instant Noodles Association). W Polsce utrzymuje się stały poziom sprzedaży.

Sprzedaż na świecie zupek błyskawicznych, tzw. chińskich, wyniosła w 2012 r. 101,4 mld opakowań - ogłosił w piątek zrzeszający producentów Światowy Związek Zupek Błyskawicznych (World Instant Noodles Association). W Polsce utrzymuje się stały poziom sprzedaży.

"Statystyki wskazują, że zupki błyskawiczne to danie światowego formatu. Przewidujemy, że globalna sprzedaż zupek będzie wzrastała, szczególnie w krajach rozwijających się" - oświadczył Norio Sakurai, przedstawiciel organizacji mającej siedzibę w Osace.

Najwięcej zupek sprzedano w zeszłym roku w Chinach (44 mld), Indonezji (14 mld), Japonii (5,4 mld) i Wietnamie (5,1 mld)- wynika z danych ogłoszonych na stronie internetowej związku producentów. Jedenaste miejsce pod względem sprzedaży zajmuje Rosja (2,1 mld), 18. miejsce - Ukraina (560 mln). Wielka Brytania znalazła się na 20. pozycji jako pierwszy z krajów zachodnioeuropejskich (340 mln sprzedanych zupek), a zaraz za nią, na 21. miejscu - Polska. Z danych wynika, że od 2009 roku w Polsce sprzedawanych jest corocznie tyle samo, 300 mln zupek.

Zupkę błyskawiczną, potocznie w Polsce nazywaną zupką chińską, wynalazł w 1958 roku Momofuku Ando; wzorował się on na japońskim rosole z makaronem (jap. ramen)
.

Ando założył dziesięć lat wcześniej firmę Nissin Foods; jest to obecnie największa i najbardziej znana japońska firma sprzedająca tego rodzaju produkty. Nissin Foods znana jest również z produkcji dań instant dla astronautów.

W 1999 roku w Ikedzie (prefektura Osaki) otwarto muzeum poświęcone zupkom błyskawicznym.(PAP)

rch/ awl/ kar/

int. 13687168

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)