Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania dot. hospicjów: "Każde życie ma swoją wartość"

0
Podziel się:

"Każde życie ma swoją wartość" - pod takim
hasłem od marca rusza kampania społeczna Fundacji Hospicyjnej. Jej
celem jest zmiana stereotypowego myślenia o hospicjach i
pokazanie, że są to miejsca, gdzie godnie można przeżyć ostatnie
dni.

"Każde życie ma swoją wartość" - pod takim hasłem od marca rusza kampania społeczna Fundacji Hospicyjnej. Jej celem jest zmiana stereotypowego myślenia o hospicjach i pokazanie, że są to miejsca, gdzie godnie można przeżyć ostatnie dni.

Ponadto od marca ruszy także druga kampania fundacji: "1 proc. pełen życia". Ma ona zachęcić do przekazania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji Hospicyjnej.

Jak mówił w piątek na konferencji prasowej w Warszawie krajowy duszpasterz hospicjów, dyrektor i założyciel Fundacji Hospicyjnej ks. dr Piotr Krakowiak, w kampanii "Każde życie ma swoją wartość" chodzi o zmianę stereotypowego wizerunku hospicjum. Według niego, temat ten nadal "przytłacza", a wiele osób odwraca się, słysząc to hasło.

Dodał, że w Polsce zaledwie 7 proc. podatników przekazuje 1 proc. podatku na organizacje pożytku publicznego, natomiast na Węgrzech robi to 50 proc. społeczeństwa. Jak podkreślił, pieniądze, które trafiają do Fundacji z 1 proc. podatków, pozwalają na zapewnienie pacjentom lepszej opieki.

Według dyrektor zarządzającej Anny Grubby-Gienieczko, "hospicjum nadal kojarzy się z +umieralnią+, natomiast kampania ma pokazać, że jest to miejsce, gdzie ciężko chory pacjent może godnie dokończyć życie". "Chodzi o przekazanie idei, że życie w każdej jego fazie ma tę samą, ogromną wartość" - dodała.

Ks. Krakowiak przypomniał, że Fundacja od kilku lat prowadzi kampanię pod hasłem "Hospicjum to też życie". Dodał, że widać jej efekty, ponieważ coraz więcej mówi się o hospicjach. Wyraził nadzieję, że kampanie, które ruszą od 1 marca, także spowodują większe otwarcie społeczeństwa na temat hospicjów.

Kampania obejmie swoim zasięgiem ogólnopolskie media: prasę, radio, telewizję, internet oraz outdoor.

Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku. Jej celem jest prowadzenie działalności charytatywnej, edukacyjno-szkoleniowej i marketingowej związanej z pozyskiwaniem środków na opiekę hospicyjną i szkolenie pracowników służby zdrowia, wolontariuszy oraz pacjentów i ich rodzin. Fundacja pomaga ponad 100 hospicjom w całej Polsce. Zebrane środki przeznacza na leki, opatrunki i sprzęt medyczny.

W całej Polsce jest ok. 500 ośrodków opieki paliatywnej i hospicjów, m.in. hospicja domowe i stacjonarne, oddziały medycyny paliatywnej oraz hospicja dla dzieci. Opiekują się one rocznie około 60 tys. chorych i umierających. (PAP)

bpi/ itm/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)