Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania woj. śląskiego "Pasjonauci polecają"

0
Podziel się:

Pod hasłem "Pasjonauci polecają. Śląskie. Pozytywna energia" woj. śląskie
rozpoczęło w poniedziałek miesięczną ogólnopolską kampanię reklamową, która przybliża atrakcje
turystyczne regionu, prezentując związanych z nimi pasjonatów.

Pod hasłem "Pasjonauci polecają. Śląskie. Pozytywna energia" woj. śląskie rozpoczęło w poniedziałek miesięczną ogólnopolską kampanię reklamową, która przybliża atrakcje turystyczne regionu, prezentując związanych z nimi pasjonatów.

Przedstawiciele władz regionu i przygotowującej kampanię agencji opowiadali o niej w poniedziałek w Planetarium Śląskim w Chorzowie. To miejsce jest też jednym z elementów przekazu. Jak mówi jeden z bohaterów reklamówek, "Andrzej z Katowic", "w Planetarium pokazujemy kosmos tak, że nieważkość gwarantowana".

Zgodnie z koncepcją kampanii, atrakcyjność turystyczną woj. śląskiego mają uwiarygodniać "pasjonauci" - ludzie, "którzy dzięki swoim pasjom wznoszą się ponad przeciętność, a dzieląc się nimi z innymi, emanują pozytywną energią". Prawdziwi śląscy pasjonaci dali kształt postaciom przedstawianym w reklamówkach.

Pokazano w nich unoszących się nad ziemią i opowiadających o swoich pasjach: "Andrzeja z Katowic" pasjonata kosmosu na tle Planetarium i Spodka, koronczarkę "Mariannę z Koniakowa" na tle Beskidu Śląskiego, instruktorkę wspinaczki "Olę z Ogrodzieńca" na tle jurajskich skałek, dwoje dzieci w zabytkowym kopalnianym chodniku oraz kucharza "Janka z Promnic" na tle zameczku myśliwskiego w Promnicach.

Wszystkie te postaci trafiły do 30-sekundowych telewizyjnych spotów nakręconych przez operatora, częstochowianina Bartosza Prokopowicza. Reklamówki otwierają od poniedziałku niektóre bloki reklamowe w trzech kanałach telewizji publicznej, pięciu grupy TVN oraz w Polsacie.

W kolejnych tygodniach przekaz telewizyjny zostanie rozszerzony o inne media, m.in. radio (Trójka, RMF, Zet, grupa Złote Przeboje), prasę ogólnopolską, internet i nośniki zewnętrzne. Pod koniec kampanii w telewizji emitowane będą skrócone, 15 sekundowe spoty.

Od 1 maja bohaterowie kampanii trafią do reklam prasowych (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Wprost, National Geographic), a także na 210 billboardów w Warszawie, Krakowie i Łodzi, skąd do woj. śląskiego przyjeżdża najwięcej turystów, ale też Katowicach, Częstochowie i Biesku-Białej.

Warstwa informacyjna kampanii ma być najbardziej rozbudowana w internecie. Zostanie m.in. uruchomiona strona na portalu społecznościowym Facebook (tzw. fanpage). W tę część kampanii zaangażowani mają też zostać pochodzący z woj. śląskiego prawdziwi autorzy popularnych blogów, własnym przykładem świadcząc, że żyją swoją pasją.

Kampania "Pasjonauci" nawiązuje do ubiegłorocznej ogólnopolskiej kampanii "Pozytywnie nakręceni", która przedstawiała "pozytywnie nakręconych" pasjonatów podczas m.in. bungee jumping nad Jeziorem Żywieckim, jazdy na rowerze przez Beskidy czy przejażdżki rollercoasterem w chorzowskim wesołym miasteczku.

Autorem ubiegłorocznej oraz tegorocznej kampanii jest Grupa Eskadra. Z danych Eskadry wynika, że reklamówki telewizyjne woj. śląskiego w 2009 r. co najmniej trzy razy widziało 18 mln osób, podobna liczba odbiorców usłyszała co najmniej raz spot radiowy. Sprzedano również 3,7 mln egzemplarzy gazet z reklamą prasową.

Budżet "Pozytywnie nakręconych" wyniósł 5 mln zł. Podobną kwotę (5 mln zł, w tym 4 mln zł z funduszy unijnych) woj. śląskie wyda na kampanię "Pasjonauci polecają". Ok. 80 proc. budżetu pochłonie zakup mediów ogólnopolskich. Kampania potrwa od 26 kwietnia do 30 maja. Jej skuteczność zostanie zbadana przez zewnętrzną firmę. (PAP)

mtb/ pad/ mhr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)