Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KE: Bezpieczniejsze zakupy sprzętu elektronicznego w internecie

0
Podziel się:

W ciągu roku nastąpiła znaczna poprawa, jeśli chodzi o przestrzeganie praw
konsumentów w sklepach internetowych sprzedających sprzęt elektroniczny - ogłosiła w czwartek
Komisja Europejska. Podano, że wymogi przewidziane w prawie UE spełnia już 84 proc. stron.

W ciągu roku nastąpiła znaczna poprawa, jeśli chodzi o przestrzeganie praw konsumentów w sklepach internetowych sprzedających sprzęt elektroniczny - ogłosiła w czwartek Komisja Europejska. Podano, że wymogi przewidziane w prawie UE spełnia już 84 proc. stron.

W ubiegłym roku ten odsetek wynosił zaledwie 44 proc., co oznacza, że większość przebadanych sklepów podawała na przykład błędne ceny (bez wszystkich dodatkowych kosztów), źle informowała o prawach klienta (np. do zwrotu produktu bez podania przyczyny) albo nie podawała danych kontaktowych sprzedawcy.

"Nieprawidłowości te zostały już usunięte, a w stosownych przypadkach nałożono odpowiednie sankcje - powiedział komisarz UE ds. konsumentów John Dalli. "Wyniki dowodzą, że akcje kontrolne spełniają swoje zadanie. Przyczyniają się one również do wzrostu zaufania wśród konsumentów, a to z kolei przyniesie korzyści firmom prowadzącym działalność w uczciwy sposób" - dodał.

Kontrolę 369 internetowych sklepów w UE oraz Islandii i Norwegii przeprowadzono w maju 2009 roku. Wybrano sześć popularnych kategorii produktów, takich jak np. odtwarzacze MP3, aparaty cyfrowe i telefony komórkowe. Potem organy krajowe zwróciły się do sprzedawców, w przypadku których stwierdzono nieprawidłowości, o usunięcie uchybień.

Po sklepach z elektroniką KE wzięła się za strony sprzedaży biletów na imprezy kulturalne i sportowe. Po sprawdzeniu 414 takich stron uznano, że tylko 40 proc. spełnia odpowiednie wymogi. Pozostałe wymagają dalszej kontroli pod kątem zgodności z przepisami o ochronie konsumentów.

Najczęstsze problemy to podawanie niepełnych bądź błędnych informacji dotyczących np. ukrytych podatków lub opłat manipulacyjnych; nieuczciwe warunki umowy jak brak gwarancji terminowego dostarczenia biletu lub brak możliwości zwrotu w przypadku odwołania imprezy oraz brak pełnych informacji o sprzedawcy. (PAP)

kot/ icz/ ap/

internet
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)