Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kongres SEG: zasady CSR wpisane w biznes spółki

0
Podziel się:

Zasady CSR powinny być wpisane w biznes spółki, najlepiej jako ważna część
długoterminowej strategii - wynika z dyskusji podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich
Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

*Zasady CSR powinny być wpisane w biznes spółki, najlepiej jako ważna część długoterminowej strategii - wynika z dyskusji podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. *

Podczas Kongresu IR uczestnicy zapoznają się m.in. wpływem czynników pozafinansowych na wartość spółki, odpowiedzialnością społeczną spółek czy zasadami CSR.

"Wiele spółek działających na rozwiniętych rynkach upatruje w działaniach CSR szansy na rozwój, na stworzenie wartości dodatkowej dla rynków (...) Aktywność CSR pozwala na zrównoważony rozwój spółki i gospodarki, co szczególnie ważne jest w czasach kryzysu, kiedy zaufanie do biznesu może być nadszarpnięte. Wtedy wymagana jest szczególnie rzetelna polityka informacyjna" - powiedziała podczas Kongresu Beata Jarosz, członek zarządu GPW.

Dodała, że GPW promuje działania spółek w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu gromadząc najaktywniejsze spółki w tym zakresie w Respect Indeksie.

"Wdrażanie CSR nie jest tylko fanaberią spółki. W perspektywie długoterminowej stanowi inwestycję w dobre postrzeganie firm i zrównoważoną wycenę spółki na rynkach" - stwierdził prezes SEG Mirosław Kachniewski.

Zdaniem Lidii Sobańskiej, wiceprezes Polskiej Agencji Prasowej niezwykle ważne jest właściwe dotarcie z przekazem CSR do mediów. Powinien to być przekaz oparty na długofalowej strategii informowania, spójny z ogólną polityką i biznesem firmy, wiarygodny poprzez oparcie na faktycznych długofalowych działaniach spółki, rzetelny poprzez skoncentrowanie się na problemach CSR, a nie promowaniu firmy.

Pierwszego dnia KRI odbyły się dwie dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, a druga - wpływu dobrej komunikacji CSR na wartość spółki.

Drugiego dnia goście Kongresu będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną podczas warsztatów tematycznych m.in.: Corporate website: why your CEO will soon call you up!; Obieg informacji w Internecie a komunikacja korporacyjna spółki giełdowej; WWW.GPWInfoStrefa.pl - zaprezentuj spółkę w nowej odsłonie portalu; Dialog społeczny jako interakcja biznesu z otoczeniem na przykładzie procesu dialogu w Grupie TP; Raportowanie społeczne w kontekście zarządzania w organizacji jako proces podnoszący jakość informacji prezentowanych interesariuszom, na przykładzie raportowania w Grupie TP; Sztuka budowania relacji z inwestorami; Jak nie udzielać wywiadów - sztuka zachowania się przed kamerą; Raport roczny jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki giełdowej; RESPECT Index w praktyce. Jak zostać spółką giełdową odpowiedzialną społecznie?; Konkurs Złota Strona Emitenta jako badanie jakości stron internetowych na polskim rynku kapitałowym; Praktyczne aspekty raportowania CSR w kontekście relacji inwestorskich; Skuteczne
wdrażania kodeksu postępowania (etycznego) w spółce; Analiza ESG spółek w Polsce. Wartość danych pozafinansowych w wycenie spółki; Relacje inwestorskie z inwestorami indywidualnymi; Informacja cenotwórcza - o czym należy informować rynek?.

W trakcie Kongresu zostaną ogłoszone wyniki tegorocznej V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez SEG wraz z raportem podsumowującym kolejne etapy Konkursu.

Więcej informacji na stronie www.seg.org.pl

Patronat honorowy na Kongresem objęły: Ministerstwo Skarbu Państwa, Akcjonariat Obywatelski i Komisja Nadzoru Finansowego. Partnerem strategicznym jest GPW, partnerem merytorycznym CSRInfo, partnerami są spółki: Mazars, Message, PKN Orlen, Orange, GPW Media oraz Polska Agencja Prasowa. (PAP)

dan/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)