Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kraków: Radni rozszerzają strefy płatnego parkowania

0
Podziel się:

W strefie płatnego parkowania obowiązującej w centrum Krakowa według raportu
przygotowanego przez urzędników brakuje ok. 2,5 tys. miejsc. Radni przyjęli w środę program, który
zakłada poszerzenie strefy oraz budowę nowych parkingów podziemnych.

W strefie płatnego parkowania obowiązującej w centrum Krakowa według raportu przygotowanego przez urzędników brakuje ok. 2,5 tys. miejsc. Radni przyjęli w środę program, który zakłada poszerzenie strefy oraz budowę nowych parkingów podziemnych.

W ścisłym centrum Krakowa, gdzie od lat obowiązuje strefa płatnego parkowania, mieszka 46,5 tys. osób, a pracuje prawie 97 tys. (dane z 2009 r.). Miejsc parkingowych na tym obszarze jest obecnie 10 971. Około 8,6 tys. z nich zajmują mieszkańcy.

"Oczywiście miejsca postojowe w strefie są w ciągu dnia zwalniane przez mieszkańców, ale Śródmieście jest obszarem, gdzie pracuje bardzo wiele osób, część z nich dojeżdża samochodem i dlatego pojawia się kłopot z parkowaniem" - mówił PAP zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Łukasz Szewczyk.

Urzędnicy szacują, że w istniejącej obecnie strefie jest deficyt ok. 2,5 tys. miejsc postojowych. "W przyjętym przez radnych programie proponujemy rozszerzenie strefy płatnego parkowania do tzw. drugiej obwodnicy, tak aby wymusić na tym obszarze krótszy czas parkowania, większą rotację samochodów, a w efekcie więcej miejsc postojowych" - dodał.

Między obecną strefą płatnego parkowania a tzw. drugą obwodnicą Krakowa (której granicami są al. Trzech Wieszczów, al. 29 Listopada, al. Powstania Warszawskiego, ul. Klimeckiego, al. Powstańców Śląskich) zinwentaryzowano ok. 8,5 tys. miejsc postojowych. Zgodnie z zaleceniami "Programu obsługi parkingowej dla Krakowa" parkowanie miałoby być płatne w obrębie całej drugiej obwodnicy miasta, a więc strefa objęłaby m.in.: Stare Podgórze, Grzegórzki i Zabłocie.

W odległości 500-600 metrów od granic II obwodnicy miałaby powstać tzw. strefa buforowa, czyli obszar, gdzie za parkowanie trzeba płacić, ale połowę mniej niż w samej strefie. "We wszystkich europejskich miastach jest stosowana zasada: im bliżej centrum, tym drożej i my też chcemy pójść w tym kierunku" - mówił Szewczyk.

Dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Joanna Niedziałkowska powiedziała PAP, że konsultacje dotyczące rozszerzenia strefy płatnego parkowania i przygotowanie odpowiednich projektów uchwał zajmie około dwóch miesięcy.

W programie przewidziano także budowę w mieście kilkudziesięciu parkingów podziemnych, tam gdzie jest największy deficyt miejsc m.in. przy al. Focha, pl. Inwalidów, pl. Biskupim oraz budowę do 2030 r. 17 parkingów typu Park and Ride.

Radni nie zgodzili się na razie na powstanie osobnej spółki - Miejska Infrastruktura, która miałaby zarządzać strefą płatnego parkowania i budową parkingów.(PAP)

wos/ par/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)