Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kraków: Ruszyła akcja "Pola Nadziei", kwesta w tramwaju

0
Podziel się:

Bezpłatny tramwaj na ulicach Krakowa
zainaugurował w sobotę dziesiątą - jubileuszową - edycję akcji
"Pola Nadziei". Pasażerowie w tramwaju nie płacą za bilety, ale
mogą złożyć datki na krakowskie hospicjum, za które otrzymają
symbol akcji - żółtego żonkila.

Bezpłatny tramwaj na ulicach Krakowa zainaugurował w sobotę dziesiątą - jubileuszową - edycję akcji "Pola Nadziei". Pasażerowie w tramwaju nie płacą za bilety, ale mogą złożyć datki na krakowskie hospicjum, za które otrzymają symbol akcji - żółtego żonkila.

"Pola Nadziei" to kampania, której celem jest pozyskiwanie funduszy niezbędnych do funkcjonowania hospicjów, niosących pomoc osobom nieuleczalnie chorym w ostatnim okresie ich życia.

"Akcja ma trzy podstawowe cele. Podanie informacje o naszych hospicjach, pozyskanie funduszy, jak i akcja edukacyjna" - powiedziała PAP prezes Towarzystwa Przyjaciół Hospicjum św. Łazarza w Krakowie Jolanta Stokłosa.

Podczas zeszłorocznej akcji "Pola Nadziei" na potrzeby krakowskiego Hospicjum im. Św. Łazarza zebrano ok. 400 tys. zł.

Od pięciu lat w akcję włączają się również hospicja z innych miast w Polsce. W pierwszej edycji ogólnopolskich "Pól Nadziei" w 2003 roku wzięło udział 7 hospicjów, w drugiej - w 2004 roku - 17, a w trzeciej - 27. Jak poinformowała PAP Jolanta Stokłosa, w tym roku zbierać na swoje potrzeby będą hospicja w 40 miastach. Według prezes Towarzystwa Przyjaciół Hospicjum św. Łazarza w Krakowie w Polsce jest 130 hospicjów prowadzonych przez organizacje pozarządowe.

Idea zbierania funduszy w ramach "Pól Nadziei" (Fields of Hope) została przeniesiona do Polski z Wielkiej Brytanii. Pierwsze żonkile, będące międzynarodowym symbolem nadziei, zostały posadzone w parkach i na rabatach Krakowa jesienią 1997 roku. Hospicjum otrzymało wtedy w darze 350 tys. cebulek od szkockiej organizacji Marie Curie Cancer Care z Edynburga.(PAP)

rcz/ la/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)